راه اندازی تورهای گردشگری برنامه آینده ایران و ونزوئلا

وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا در دیداری که به امضای تفاهمنامه انجامید، بر راه اندازی تورهای گردشگری میان دو کشور و ایجاد پرواز مستقیم تهران کاراکاس تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عصر روز گذشته در دیدار با علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا تصریح کرد: این سفر فرصت مغتنمی برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، طبیعی و تاریخی ایران است؛ از این رو در مدت سفر چهار روزه شما، برای سفر به دو استان کرمان و اصفهان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این دو استان تدارک دیده شده است.

علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا نیز در این دیدار گفت: بار دومی است که به ایران سفر می‌کنم، از نظر من ایران کشوری زیبا است و امید دارم که بتوانیم روابط گردشگری بین دو کشور را تقویت کنیم.

پادرون اضافه کرد: روابط ایران و نزوئلا به ۷۰ سال قبل برمی‌گردد اما اوج این روابط مربوط به حدود دو دهه قبل است و خوشبختانه در این مدت شاهد روابط بسیار نزدیک بین دو کشور ایران و ونزوئلا بودیم. رئیس جمهور کنونی ونزوئلا تلاش دارد تا سطح روابط بین دو کشور افزایش یابد و در این میان، یکی از مهمترین حوزه‌های همکاری بین دو کشور، گردشگری است چرا که در این حوزه، مردم بازیگران اصلی هستند.

او در ادامه گفت: گردشگری عنصری برای گرد هم آمدن ملت‌ها و وسیله‌ای برای تعمیق روابط بین مردم دو کشور است. برای ما مهم است که مردم ایران و ونزوئلا با زیبایی‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی یکدیگر بیش از پیش آشنا شوند.

پرواز مستقیم تهران کاراکاس

وزیر گردشگری ونزوئلا سپس به ظرفیت‌های گردشگری بین دو کشور اشاره کرد و افزود: پرواز مستقیم تهران-کاراکاس یکی از مهمترین مزیت‌ها برای توسعه گردشگری است. در این سفر با توجه به دیدارهایی که با بخش خصوصی خواهم داشت و تفاهم‌نامه‌ای که امضا خواهیم کرد به دنبال تقویت روابط گردشگری بین دو کشور هستیم.

پادرون با تاکید بر تداوم همکاری‌های مقامات گردشگری ایران و ونزوئلا از مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای سفر به این کشور و حضور در نمایشگاه گردشگری ونزوئلا دعوت کرد.

وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا شب گذشته همچنین تفاهم‌نامه برنامه همکاری گردشگری ایران و ونزوئلا را امضا کردند. در این باره نیز مونسان گفت: در راستای برنامه‌های راهبردی که دو کشور ایران ونزوئلا دارند تلاش خواهیم کرد تا گردشگری بین ایران و ونزوئلا نیز تقویت شود. خوشبختانه شاهد روابط بسیار خوبی بین این دو کشور هستیم، در صحبت با وزیر سابق گردشگری ونزوئلا قرار شد توسعه گردشگری دو کشور در دستور کار قرار گیرد و این مهم اتفاق افتاده است.‌

مونسان ادامه داد: در کنار جاذبه‌های گردشگری در دو کشور که یک ظرفیت بسیار خوب به حساب می‌آید، شاهد برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و ونزوئلا هستیم و باید بتوانیم گردشگری بین این دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم. خوشبختانه نشست‌های خوبی بین بخش خصوصی دو کشور برگزار شده است و با رفع موانع و نواقص احتمالی باید بتوانیم توسعه گردشگری بین ایران و ونزوئلا را تقویت کنیم.

گردشگران خروجی ایران حاضرند مدت طولانی سفر را تحمل کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: حدوداً ۱۰ میلیون گردشگر خروجی داریم که برخی از آن‌ها راه‌های دوری را انتخاب کرده‌اند که این بخش از گردشگران می‌توانند مسیر ونزوئلا را انتخاب کنند و به دلیل جذابیت‌های گردشگری حاضرند مدت طولانی سفر را تحمل کنند.

او اضافه کرد: امید داریم به زودی بتوانیم اولین تورهای گردشگری بین دو کشور را راه‌اندازی کنیم. همیشه اولین‌ها سخت است، اما باید تلاش کنیم تا این تورها که برای اولین بار برگزار خواهد شد، اولین‌های موفقی باشد و شاهد افزایش تورهای گردشگری و ارتقای سطح گردشگری ایران ونزوئلا باشیم. یقین دارم اگر گردشگری بین دو کشور راه بیفتد به طور حتم تجارت نیز بین ایران و ونزوئلا تقویت خواهد شد.

علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ونزوئلا گفت: این کشور دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد. از نظر جاذبه‌های طبیعی جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. آبشار آنجل به عنوان مرتفع‌ترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری این کشور است. آب‌های کریستالی، ساحل‌های شنی، دشت‌های گسترده، جنگل‌های آمازونی و ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیر دیگری در حوزه طبیعت‌گردی در ونزوئلا وجود دارد و در حوزه زمین‌شناسی نیز این کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

پادرون ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی‌های طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم، همین آبشار آنجل شاید مهمترین است که بسیار زیباست و در حقیقت یک رودخانه‌ای است که از بالا به سمت زمین خروشان است و صدای زیبایی در میان جنگل وجود دارد که برای گردشگران دلنشین است.

وزیر گردشگری ونزوئلا در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریم‌ها را تجربه کرده است و تأثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرده است. با این حال در میان همه این تحریم‌ها شاهد تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری هستیم. این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار است و مبارزه ضداستکباری بین دو کشور اشتراکات بین ایران و ونزوئلا به شمار می‌آید.

سفر به کرمان و اصفهان

وزیر گردشگری ونزوئلا روز چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ در دومین روز از سفر خود وارد استان کرمان شده و از باغ شاهزاده ماهان و کویر شهداد بازدید می‌کند.

علی پادرون پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹ با سفر به اصفهان از برخی اماکن فرهنگی‌تاریخی استان بازدید خواهد کرد. بازدید از مجموعه جهانی کاخ گلستان، موزه ملی و برج میلاد در تهران از دیگر برنامه‌های او در سفر به ایران است.

در سفر چهار روزه وزیر گردشگری ونزوئلا، معاون وزارت امور خارجه این کشور و سفیر ونزوئلا در تهران، و تعدادی از مدیران جمهوری اسلامی ایران از جمله مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی او را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =