هوای ‌پایتخت ناسالم شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای ‌تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است و تداوم این شرایط طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۱۰ اسفند ماه) حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد مؤثر باعث انباشت آلاینده‌ها می‌شود و همزمان با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

تداوم این شرایط جوی طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در اواخر وقت  احتمال می‌رود با استمرار پایداری و سکون جو و افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شود که برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به‌ دنبال خواهد داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۱ اسفند ماه) تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند در برخی مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

رشد ناپایداری جوی و افزایش تدریجی تندی باد در طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد بنابراین با استمرار وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۱ اسفند ماه) انتظار می‌رود باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق برقرار شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۴ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار  داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۱ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =