80 درصد ظرفیت دانشگاه شهید رجایی در حوزه مأموریت خود نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جای نگرانی دارد که از میان بیش از 7هزار دانشجوی دانشگاه شهید رجایی ، فقط 2هزار دانشجو در رشته‌های تربیت دبیر تحصیل می کنند و در واقع قریب 80درصد ظرفیت این دانشگاه در حوزه مأموریت خود نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ جلسه چهاردهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دستور این جلسه که به موضوع «نقد درون‌سازمانی برنامه کیفیت بخشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» اختصاص داشت، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و رکن سند تحول منابع انسانی آموزش و پرورش است.

وی افزود: 2 دانشگاه مهم فرهنگیان و شهید رجایی ماموریت تربیت معلم برای آموزش و پرورش را دارند و از این منظر جایگاه بسیار مهمی را به خود اختصاص داده اند. از این رو تمرکز روی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بسیار مهم و راهگشاست.

عاملی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان کاری جزء تربیت معلم ندارند و ما روی این موضوع تأکید داریم لذا برای این موضوع  باید گزارشات دقیق ارائه شود و در همین راستا گزارش وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه شهید رجایی مدنظر قرار گیرد. همچنین گزارش کمیته پایش و ارزیابی دبیرخانه هم می‌تواند مارا به جمع بندی نهایی برساند.

رئیس شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با تأکید بر لزوم بازتعریف مأموریت‌های دانشگاه شهید رجایی، افزود: در حال حاضر این موضوع مطرح است و اگر نقصانی در اساسنامه باشد باید اصلاح شود. همچینن روی داوطلب، استاد و برنامه درسی هم باید تمرکز داشته باشیم ما به استادانی در این دانشگاه نیاز داریم که تربیت معلمی را پذیرفته باشد و حس افتخار نسبت به این کار مهم و انسان ساز داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مأموریت‌گرایی حرفه‌ای  و  روشن را مد نظر قرار دهد و مأموریتی که دنبال می کند منطبق با فلسفه وجودی آن باشد. جای نگرانی دارد که میان بیش از 7هزار دانشجوی این دانشگاه، فقط 2هزار دانشجو در رشته‌های تربیت دبیر تحصیل می کنند و در واقع قریب 80درصد ظرفیت این دانشگاه در حوزه مأموریت خود نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =