دانشگاه‌ها در حوزه مسائل زیست محیطی نقش سرمایه‌آفرینی دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها در زمینه مسائل زیست محیطی نقش سرمایه‌آفرینی دارند و دارایی ایجاد می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز فعالیت برخط «پویش همکاشت» که امروز (چهارشنبه)در محل این وزارت برگزار شد، اظهار کرد: با تفکر هر دانشجو؛ کاشت یک نهال، طبعا تحول خوبی در محیط‌زیست صورت خواهد گرفت و این امر تبدیل به خیر عمومی خواهد شد که آمیخته با تاکیدات دین مبین اسلام نیز هست.

غفاری با اشاره به فعالیت‌های خوبی که تحت عنوان «مدیریت سبز» در دانشگاه‌ها انجام گرفته است، گفت: دو مجموعه تخصصی کانون‌ها که در حوزه محیط زیست فعالیت دارند و انجمن‌های علمی تخصصی که ذیل رشته‌های محیط زیستی کار می‌کنند، در زمینه توسعه فضا سبز و درختکاری فعال هستند.

وی افزود: در جشنواره حرکت که در سال گذشته به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، دانشگاه شهید چمران اهواز در مسائل زیست‌محیطی بسیار فعال بود و به طور کلی دانشگاه‌ها نقش سرمایه‌آفرینی دارند و دارایی ایجاد می‌کنند. این دارایی‌ها تربیت نیروی متخصص، تولید علم و دانش، انجام فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد سرمایه‌های اجتماعی زیست محیطی در دو عرصه شناختی و کنشگری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: سرمایه زیست‌محیطی در بعد شناختی، ایجاد فرهنگ‌سازی و توجه مردم به محیط‌زیست است و در بخش کنشگری، اقدامات و رفتارهایی که در جهت بهبود وضعیت محیط‌زیست صورت می‌گیرد.

در پایان این نشست و با حضور غفاری و  نظرپور به صورت نمادین و با کاشت دو بذر پویش همکاشت به شکل رسمی اغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =