۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی دروس رشته­‌های علوم پزشکی تهیه شد

بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی از دروس رشته‌های گروه علوم پزشکی بر روی سامانه آرمان دانشگاه علوم پزشکی مجازی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، دانشگاه علوم پزشکی مجازی در جدیدترین گزارش خود از سامانه آرمان «آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین» اعلام کرد بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی از دروس رشته‌های گروه علوم پزشکی با همکاری اعضای هیئت علمی همه دانشگاه­‌ها و دانشکده­‌های علوم پزشکی و دبیرخانه‌ های شورای آموزش تخصصی بر آرمان قرار گرفت.

یکی از رویکردهای نوین آموزش مجازی که در همه جهان به ویژه کشورهای پیشرفته مورد توجه خاص قرار گرفته موک‌­ها (MOOCs) هستند که دستیابی به عدالت آموزشی به معنی واقعی آن را محقق ساخته‌اند و توسط کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر ارائه می‌­شوند.

موک کشوری آرمان به عنوان اولین موک‌­های استاندارد کشور با همکاری کلیه دانشگاه­‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی طراحی و ارائه شده است. در حال حاضر دو نوع برنامه آموزشی در قالب آموزه و درس‌های دانشگاهی در آرمان ارائه می‌شوند.

بخش آموزه‌­های آرمان که شامل ارائه مباحث کوتاه است در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ عنوان بوده و به طور روزافزون در حال بارگذاری است.

با بروز پاندمی کووید ۱۹، بر اساس نیازسنجی انجام شده، تدوین محتوای کامل درس­ های دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت، به طوری که در حال حاضر ۴۰ درس از دروس رشته­‌های گروه علوم پزشکی شامل بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌­ها و دانشکده­ های علوم پزشکی و با حفظ مالکیت معنوی تهیه کنندگان، بر روی این سامانه به صورت رایگان ارائه شد.

در این حرکت، هیئت‌های ممتحنه و ارزشیابی و همچنین برخی از دبیرخانه‌های شورای آموزش تخصصی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =