اقدام اروپا در تحریم روسیه بواسطه موضوع ناوالنی یک سیرک بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اقدام اتحادیه اروپا در تحریم این کشور بواسطه موضوع آلکسی ناوالنی را به یک سیرک تشبیه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک؛ «مارایا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم های خود علیه مسکو گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم های روسیه یک سیرک و داستانی بود که از قبل نوشته شده بود.

چند روز قبل «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از موافقت اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم های روسیه بواسطه موضوع آلکسی ناوالنی خبر داده بود.

زاخارووا در ادامه گفت: این (تحریم های اتحادیه اروپا) فراتر از هر منطقی است. این بدان معنی است که این فقط یک داستان پوچ اختراع شده با یک سناریوی تبلیغاتی اطلاعاتی است. مهمتر از همه، این تحقیر اتحادیه اروپا است، اتحادی از کشورهایی با تاریخ باستانی، با فرهنگ غنی، دستاوردهای اقتصادی و دستاوردهای حقوق بشری، دستاوردهای حوزه حقوق بشر که اتحادیه اروپا همیشه آنها را اولویت بندی می کرد بدون اینکه آنها را به نمایش تبدیل کند اما مثل اینکه اکنون مجبور شده تا این کار را انجام بدهد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کرده و این اقدام بروکسل را ناامید کننده و غیر قانونی خواند.

در این بیانیه آمده است: ما تقاضاهای غیرقانونی و غیرمعقول مداوم، مبنی بر صدور آزادی یک شهروند فدراسیون روسیه که به دلیل ارتکاب جرایم اقتصادی توسط دادگاه روسیه در قلمرو کشور ما و مطابق با قوانین روسیه محکوم شده است را کاملاً غیر قابل قبول می‌دانیم.

وزارت خارجه روسیه همچنین چنین اقدامی را به منزله مداخله در امور داخلی این کشور خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =