واردات نهاده های دامی توسط خود تشکل‌ها انجام شود

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت:این سازمان بارها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده که به تشکل های بخش کشاورزی کد معاملاتی و امکان واردات مستقیم نهاده های دامی داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی؛ مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: تشکل‌های گاوداران، مرغداران، پروار بندان و مرغداران تخمگذار شرکت بازرگانی برای خود ایجاد کرده‌اند که فعایت‌های بازرگانی آنها به صورت یکنواخت انجام شود.

وی افزود: این شرکت برای خود سازمان تعاون روستایی نیست و ساختار مستقل از این سازمان دارد و ما تنها مسئولیت نظارت بر آنها را برعهده داریم.

معتمد گفت: تولید کنندگان بخش کشاورزی خود این تشکل بازرگانی را ایجاد کرده‌اند و این تشکل مسئولیت دارد که نهاده‌های مورد نیاز تولید کنندگان را به صورت مستقیم تأمین کند و از طرفی محصولات تولید آنها را به فروش برساند.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: تشکل‌های بخش کشاورزی برای ایجاد شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران، کار قشنگی انجام داده‌اند زیرا این شرکت می‌تواند فعالیت بازرگانی داخلی به ویژه فعالیت‌های بازرگانی خارجی آنها را منسجم و از ایجاد رقابت‌های منفی صادرات جلوگیری کند.

وی با انتقاد از بی برنامه بودن صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی ما بی برنامه و افسارگسیخته است و برخی صادرکنندگان داخلی حتی برای تسخیر بازارهای صادراتی اقدام به رقابت منفی می‌کنند.

معتمد درباره امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی توسط تشکل‌های تولیدی گفت: با توجه به وجود سامانه بازارگاه که توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود تنها کسانی توانند در سامانه ثبت نام کننده که یا مصرف کنندگان قانونی نهاده‌های دامی هستند یا اینکه وارد کنندگان حرفه‌ای و قدیمی این محصولات از سنوات گذشته هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرکت‌ها و تعاون‌های تحت نظر سازمان تعاون روستایی، به دنبال ورود به سامانه بازرگان و واردات و فروش نهاده‌های دامی هستند اما این امر توسط وزارت جهاد کشاورزی تنها برای افرادی میسر است که سابقه خوبی داشته باشند.

معتمد گفت: ما به عنوان سازمان تعاون روستایی بارها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده‌ایم که به تشکل‌های بخش کشاورزی کد معاملاتی و امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی بدهد اما وزارتخانه بر اساس سیاست‌های خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =