احتمال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق وجود دارد

یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که احتمال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه؛ «ریاض محمد» نماینده پارلمان عراق امروز چهارشنبه سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: احتمال اینکه زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق بار دیگر به تعویق بیفتد، وجود دارد. علت این مسأله هم به تداوم شیوع ویروس کرونا باز می گردد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه اظهارات خود در این زمینه تصریح کرد: در صورتی که شدت شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و امکان کنترل این بیماری وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که انتخابات به تاخیر بیفتد و زمان دیگری برای برگزاری آن تعیین شود.

پیش از این، «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که تاکنون ۷ ائتلاف برای مشارکت در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۱ اعلام آمادگی کرده اند. وی افزود: زمان ثبت نام ائتلاف ها در انتخابات پارلمانی عراق تا تاریخ ۲۷ فوریه جاری خواهد بود.

الغلای بیان کرد: در حالی تنها ۷ ائتلاف برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند که تعداد این ائتلاف ها در سال ۲۰۱۸ به ۲۵ عدد می رسید. وی ادامه داد: ۸ ائتلاف دیگر نیز هنوز در حال بررسی روند ثبت نام در انتخابات پارلمانی هستند.

الغلای تاکید کرد: تعداد نامزدهای مستقل که اعلام کرده اند قصد مشارکت در انتخابات پارلمانی را دارند تاکنون به ۵۹ نفر در استان های مختلف عراق رسیده است. قرار است انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق در تاریخ دهم اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =