معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد با معاونین امور علمی و دانشجویان دانشگاه کابل دیدار کرد

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به کشور افغاستان، با معاونان امور علمی و دانشجویان دانشگاه کابل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علاءالدین بروجردی در ادامه سفر به افغاستان، با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل، معاونین امور علمی و دانشجویان دانشگاه کابل و رؤسای تعدادی از دانشکده ها و استادان دانشگاه کابل، دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که با هدف شناسایی فرصت‌ها، امکانات و نیازمندی‌های دوطرف برگزار شد، ابتدا فیصل امین معاون امور محصلان اهداف و موارد مورد بحث این نشست را بیان کرد.

در ادامه، شفیع شریفی معاون امور علمی دانشگاه کابل، از ایجاد هماهنگی میان دانشگاه کابل و نهادهای اکادمیک خارجی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی طی سالیان اخیر ابراز خرسندی کرد و با اشاره به نقش و رسالت دانشگاه‌ها در عصر حاضر، تأکید کرد: باید از طریق تقویت این هماهنگی‌ها، روحیه همکاری میان دو دانشگاه بیشتر تقویت شده و در چگونگی آموزش دانشجویان کارآفرین در جامعه سهم و نقش مثبت ایفا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کابل و دانشگاه آزاد اسلامی ایران، با روابط مثبت و همکاری بیشتر، در تربیت‌ نسل نوآور نقش تأثیرگذار داشته باشند.

در ادامه این نشست، بروجردی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، به اشتراکات تمدنی، تاریخی، فرهنگی، زبانی، اجتماعی و… میان ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: اشتراکات موجود نیازمند همکاری‌های مشترک میان نهادهای علمی دوطرف بوده و باید در ارتقای آکادمیک و تربیت انسانهای برتر و مسلط بر فضایل انسانی در دانشگاه‌های دو کشور سهم مشترک بگیریم.

بروجردی با ارائه توضیحاتی درخصوص امکانات و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: این دانشگاه آماده هرنوع همکاری به ویژه در بخش‌های پژوهش‌های علمی مشترک، تدوین برنامه‌ها و نشست‌های علمی مشترک، همکاری در تقویت ژورنال‌های آنلاین و... با دانشگاه کابل است.

وی در پایان، بر لزوم ادامه این گونه نشست‌ها در کابل و تهران تأکید کرد.

در ادامه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل و تعدادی از رؤسای دانشکده های دانشگاهل کابل نیز به ارائه دیدگاه‌ها و نظریاتی درخصوص همکاری‌ و فعالیت های مشترک میان دو نهاد پرداختند.

حضور بروجردی در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل

مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل صبح امروز همزمان با سالگرد ولادت امیرالمومنین (ع) با حضور علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، عباس بصیر وزیر تحصیلات تکمیلی افغانستان، اکبر فلاح‌نژاد نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، اساتید و دانشجویان و خانواده های آنها برگزار شد.

 بروجردی در این مراسم، ضمن ابلاغ سلام علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، برخی از دستاوردهای علمی و فناوری های جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و از تصمیم ایران برای انتقال تجارب علمی خود به برادران افغانی از طریق توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =