ما قدردان حمایت‌های ایران از یمن هستیم/ انتقاد از «گریفیتس»

وزیر خارجه دولت «نجات ملی یمن» در سخنانی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف از ما حمایت کرده است و ما قدردان این حمایت‌ها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المیادین؛ «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص آخرین تحولات این کشور مطرح کرد. وی گفت: دولت نجات ملی وظیفه دارد با تجاوزات ائتلاف سعودی و متحدان آن مقابله کرده و صلح را در یمن برقرار سازد.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به نقش مارتین گریفیتس در یمن، گفت: مواضع فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن نشان می‌دهد که وی فرستاده عربستان سعودی است و نه سازمان ملل.

شرف در ادامه یادآور شد: گریفیتس مسائلی را مطرح می‌کند که مطلوبِ سعودی‌هاست؛ او اصل بی طرفی را رعایت نمی‌کند. وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین به حمایت واشنگتن و لندن از متجاوزان سعودی اشاره کرد و گفت: آمریکا و انگلیس حتی پیش از آغاز تجاوز نظامی سعودی به یمن، از این موضوع اطلاع داشتند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورش اشاره کرد و گفت: ایران در مراحل مختلف به ما کمک کرده است. ما قدردان ایران و رهبران این کشور هستیم.

هشام شرف در همین ارتباط ادامه داد: طرف‌های متجاوز، جمهوری اسلامی ایران را به طولانی‌تر کردن جنگ یمن متهم می‌کنند. این در حالی است که ما این اتهام را از پایه و اساس رد می‌کنیم و آن را مردود می‌دانیم.

وی در خصوص تحولات اخیر در شهر مأرب نیز تصریح کرد: در شهر مأرب ما شاهد تجمع تروریست‌های تکفیری هستیم. هدف ما نابودی این تروریست‌هاست. ما اجازه نمی‌دهیم که تکفیری‌ها نفت مأرب را به سرقت ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =