اجرای طرح «زمستان گرم» در جنوب پایتخت برای ساماندهی بی‌خانمان ها

شهردار منطقه ۱۹ تهران از ساماندهی افراد بی خانمان در گرمخانه‌ها و اجرای طرح «زمستان گرم» در جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی توکلی درباره ساماندهی افراد بی خانمان در گرمخانه‌ها و طرح «زمستان گرم» گفت: این طرح همزمان با آغاز زمستان و برودت هوا با گشت زنی در نقاط آسیب پذیر این منطقه همچون زمین‌های بایر و خرابه‌ها، زیرپل‌ها، ساختمان های نیمه کاره به صورت مستمر انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: افراد شناسایی شده در گشت های شبانه روزی به منظور اقامت موقت به گرمخانه منطقه منتقل شده و از امکانات مختلف آن همچون مددکاری، پزشکی، مشاوره و امکاناتی نظیر حمام، آرایشگاه، لباس و غذای گرم بهره مند می شوند.

توکلی افزود: گرمخانه منطقه ۱۹ از ظرفیت اسکان موقت ۱۱۵ نفر برخوردار است که البته در شرایط اضطراری امکان افزایش این ظرفیت تا ۱۴۰ نفر نیز وجود دارد. از این تعداد به طور میانگین روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر توسط گشت های منطقه جمع آوری و به گرمخانه منتقل شده و سایر افراد نیز به صورت خود معرف به این مرکز مراجعه می کنند.

به گفته شهردار منطقه به منظور حل مشکلات زیرساختی این مرکز، عملیات بازسازی آن در قالب افزایش مساحت سالن غذاخوری، رفع نواقص حمام و سرویس های بهداشتی، نصب یک چشمه سرویس بهداشتی ویژه افراد سالخورده در حال انجام است.

وی همچنین به اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اشاره کرد که به زودی در این منطقه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =