تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مجموعه تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای شناخت جریان‌های سیاسی و هدایت‌گری مردم برای انتخاب اصلح آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقش جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی در بزنگاه‌های حساسی مانند انتخابات، از اهمیت زیادی برخوردار است. جریان‌های دانشجویی با آگاهی از فضای جامعه و قابلیت تحلیل مسائل روز می‌توانند به عنوان یک سکان هدایت‌گر، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کنند. تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه‌ها نیز یکی از مصادیق مهم این فرآیند قلمداد می‌شود چرا که جریان دانشجویی می‌تواند به وسیله مطالبه‌گری و ارائه تحلیلی صحیح از فضای سیاسی و اجتماعی کشور، جامعه را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مسیر درستی قرار دهند.

در همین خصوص، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره نقش جامعه دانشگاهی در زمینه نخبه پرروی سیاسی و انتخاب اصلح در انتخابات، اظهارکرد: انتخابات یکی از مقاطع و قله‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی از لحاظ انتخاب مدیران و مسئولان اصلح محسوب می‌شود. مجموعه مدیران نظام اسلامی از عالی‌ترین تا عادی‌ترین سطوح از سوی مردم انتخاب می‌شوند به همین دلیل، اصل مشارکت و انتخاب صحیح یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: مشارکت پایین مردم در انتخابات، نشان دهنده بی تفاوتی مردم نسبت به اتفاقات پیرامونی جامعه و انتخاب مدیران اصلح است. این فرآیند را در کشورهای غربی نیز شاهد هستیم به طوری که بین مشارکت مردم و مدیریت جامعه، فاصله زیادی وجود دارد.

رستمی ادامه داد: اگر مردم در انتخابات، انتخابی درست نداشته باشند، واگذاری مدیریت کشور به مجموعه‌ای ضعیف، ناتوان و واداده، منجر به فرصت سوزی‌های فراوانی خواهد شد؛ به ویژه در شرایطی که کشور با فشارهای متعددی از سوی دشمنان و بدخواهان مواجه است، ضرورت انتخاب کارگزاران امین، پرتوان، پرتلاش و مجاهد برای پیشبرد اهداف کشور و خدمت به مردم، بیش از گذشته احساس می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به نقش جریان دانشجویی برای مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب مدیران اصلح، تصریح کرد: جریان دانشجویی، جریانی پیشرو، آگاه و تحلیل‌گر مسائل مختلف در جامعه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل مجموعه تشکل‌های دانشگاهی به صورت خاص و مجموعه جریان‌های دانشگاهی به صورت عام، مسئولیت سنگینی را در زمینه انتخاب اصلح و مشارکت مردم بر عهده دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی جریان‌های سیاسی، نامزدهای انتخاباتی و هدایت گری مردم جزء اولویت‌های جریان دانشجویی محسوب می‌شود؛ آنطور که بنده از سطح دانشگاه‌های کشور مطلع هستم، مجموعه تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای شناخت جریان‌های سیاسی و هدایت گری مردم برای انتخاب اصلح آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =