توافق با آژانس بر خلاف قوانین مجلس نیست/ ذوق‌زدگی دولت برای بازگشت به معاهده برجام

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ذوق‌زدگی دولت موجب ضعف کشور در مجامع بین‌المللی خواهد شد و کشورهای غربی از اختلاف دیدگاه بین دولت و مجلس قطعا سوءاستفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پرونده انرژی هسته‌ای ایران و مذاکرات با آمریکا با توافق جدید دولت و آژانس انرژی هسته‌ای ابعاد جدیدی به خود گرفته است. برخی از کارشناسان سیاسی و فعالان جریان دانشجویی معتقد هستند این توافق برخلاف طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌های مجلس شورای اسلامی بوده و برخی دیگر تاکید دارند که این توافق کلیات طرح را زیر سوال نخواهد برد.

حمزه دستیار در گفت‌وگو با ایسکانیوز  با بیان اینکه چالش بین دولت و مجلس با حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس در تهران و توافق بین آژانس و دولت نمایان شده است، گفت: به عقیده بنده این توافق چندان اهمیتی ندارد که بتوان گفت بر خلاف کلیات مصوبه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و دولت؛ قانون تصویب شده مجلس را زیر سوال نمی‌برد. 

وی با اشاره به اینکه توافق بین دولت و آژانس انرژی هسته ای، پروتکل‌های الحاقی و روند کاهش تعهدات برجامی ایران را نادیده نمی‌گیرد، گفت:  در این توافق دسترسی‌های آژانس به مراکز هسته‌ای کشور همچنان مسدود مانده است.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دولت با انتقاد از اینکه دولت همیشه به بازگشت به معاهده برجام امیدوار بوده است، گفت: دولت تلاش دارد تا طرفین غربی برجام و آمریکا را راضی نگه دارد برای همین نیز تمتعهد شده است که فیلم های ضبط شده توسط دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای را نگه می‌دارد تا بعد از لغو تحریم‌ها علیه ایران، این تصاویر به بازرسان آژانس تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت دچار ذوق‌زدگی برای بازگشت به معاهده شکست خورده برجام شده است، گفت: ذوق‌زدگی دولت موجب ضعف کشور در مجامع بین‌المللی خواهد شد و کشورهای غربی از اختلاف دیدگاه بین دولت و مجلس قطعا سوءاستفاده خواهند کرد.

به گفته دستیار، مسئولان جمهوری اسلامی شامل دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق  ندارند از برنامه‌ای هسته‌ای به عنوان یک عامل چانه زنی با غرب استفاده کنند.

تغییر دولت‌ها مواضع آمریکا علیه ایران را تغییر نخواهد داد

دستیار ادامه داد: کشورهای مذاکره کننده در پرونده هسته‌ای ایران ثابت و همانند گذشته با تفکرات خصمانه هستند و تغییر دولت‌ها در ایران یا آمریکا مواضع‌ حاکمیتی و حکومتی برخی از کشورها علیه ایران  را تغییر نخواهد داد. 

این فعال پیشین دانشجویی با بیان اینکه سیاست‌های کلی و جهان بینی ایران با کشورهای غربی نه تنها متفاوت است بلکه با یکدیگر تعارض دارد، گفت: ایران و جریان دانشجویی در موضوعاتی مانند معنی کردن تروریسم و نحوه مبارزه با آن و بحث aftf و مباحث هسته‌ای نه تنها به غرب اعتماد ندارد بلکه آنها را دشمن خود می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و غرب همواره به دنبال این هستند تا حاکمیت و انقلاب اسلامی را به نابودی بکشانند، گفت: دولتمردان باید بدانند دشمنانی که همواره به دنبال نابودی ایران بودند قابل اعتماد برای مذاکره نیستند.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه برای حفظ صنعت هسته‌ای، شهدای بسیاری تقدیم شده است، گفت: انرژی هسته‌ای تنها مطلق به نسل فعلی نیست بلکه دانشی است که در آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =