برگزاری دوره‌های کوتاه مدت پزشکی برای تربیت متخصص و کادر بیمارستانی

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با سرپرست وزارت صحه افغانستان گفت: هدف ما تربیت پزشک متخصص و پرسنل بیمارستانی از طریق دوره های تخصصی و همچنین بررسی راه‌اندازی بیمارستان در دست احداث هلال احمر برای استفاده از آموزش پزشکی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به افغانستان، با مجروح سرپرست وزارت صحه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این دیدار، به ارائه توضیحاتی درخصوص ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دکتر ولایتی رئیس هیات مؤسس و هیأت امنای دانشگاه، متخصص اطفال و رئیس بیمارستان است و همواره بر ارائه آموزش پزشکی به برادران افغانستانی تأکید دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد هرچه سریع‌تر فعالیت خود را در این زمینه آغاز کند، اظهار داشت: می‌توانیم بخشی از آموزش (۳ تا ۶ ماه) را در ایران و در شهر مشهد و مابقی را در کابل برگزار کنیم. هدف ما تربیت پزشک متخصص و پرسنل بیمارستانی از طریق دوره های تخصصی و همچنین بررسی راه‌اندازی بیمارستان در دست احداث هلال احمر برای استفاده از آموزش پزشکی است.

در ادامه این نشست، مجروح سرپرست وزارت بهداشت افغانستان تربیت پرستار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تربیت مدیران بیمارستانی و مراکز درمانی، تربیت مهندس پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان کابل و بامیان را از مهمترین نیازمندی های افغانستان برشمرد.

همچنین مقرر شد موضوع پذیرش دانشجویان افغانستان و راه اندازی بیمارستان کابل و استفاده آموزشی و درمانی از آن با مسولین ذیربط در تهران پیگیری شود.

امضای یادداشت تفاهم همکاری با کانون فرهنگی حکیم ناصرخسرو بلخی

یادداشت تفاهم همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با کانون فرهنگی حکیم ناصرخسرو بلخی به امضای علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و سیدمنصور نادری موسس کانون فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی و کانون فرهنگی حکیم ناصرخسرو بلخی در مواردی از جمله اعزام دانشجو به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تولید نشریات علمی، فرهنگی، دوره های کوتاه‌مدت تخصصی، برگزاری سمینار و کنفرانس علمی، فرهنگی و احداث دانشگاه و مراکز آموزش فنی و حرفه ای همکاری خواهند کرد.

 بروجردی در ادامه سفر به افغانستان، روز گذشته با مدیر یکی از رهبران سیاسی شیعیان و مبارزان دوران جهاد در افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار مواردی از جمله توسعه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان، خدمات آموزشی واحد کابل، وضعیت فرهنگی، آموزشی و سیاسی افغانستان و اولویت های علمی آموزشی این کشور و... بحث و گفت‌وگو به عمل آمد.

در این نشست که یکی از نمایندگان پارلمان نیز حضور داشت، بر مواردی ازجمله ضروت حفظ وحدت در افغانستان، دوری از تنش و حفظ ثبات در این کشور و توسعه علم و دانش تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =