انتقال کووید ۱۹ در خانواده‌های پرجمعیت کمتر است

مطالعات جدید دانشمندان نتایج جالبی را در مورد شرایط انتقال ویروس کووید ۱۹ از یک فرد مبتلا به اعضای دیگر خانواده نشان می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محققان آمریکایی در پژوهشی جدید و آنالیز بیش از ۷ هزار خانوار و ۲۵ هزار نفر در بوستون در بازه زمانی ۴ مارس تا ۷ مه ۲۰۲۰ دریافتند که اگر در خانه‌ای شخصی به کووید ۱۹ مبتلا شود، فقط ۱۰ درصد امکان دارد که دیگر اعضای خانواده هم به آن ابتلا پیدا کنند.

در این بازه زمانی، حدود ۷ هزار و ۲۶۲ نفر کووید ۱۹ گرفتند، ولی آنها فقط به هزار و ۸۰۹ نفر این بیماری را منتقل کردند که این امر نشان می‌دهد میزان انتقال فقط ۱۰/۱ درصد بوده است. نتیجه جالب‌ این پژوهش این است که احتمال انتقال ویروس از شخص مبتلا به اعضای خانواده در خانواده‌های بزرگ‌تر حتی کمتر از این میزان است. به طور مثال، در یک خانواده سه تا پنج نفره، میزان انتقال بیماری از یک شخص به شخص دیگر ۲۰ درصد کمتر از خانواده‌های دو نفره است. اما نتیجه جالب‌تر اینجاست که این افزایش جمعیت در خانواده معنی پیدا می‌کند نه در مکان هایی مانند خوابگاه.

این تحقیق نشان می‌دهد که برای افرادی که در خوابگاه زندگی می‌کنند شرایط کاملا فرق می‌کند، میزان انتقال کووید ۱۹ از یک شخص به اشخاص دیگر بسیار بیشتر از میزان انتقال از یک عضو خانواده به اعضای دیگر است.

با این حال، خطر ابتلا به کووید ۱۹ در صورت ابتلای فرد به آسم ۳۱ درصد، در بیماران سرطانی ۶۷ درصد و در افراد چاق خانواده ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. همچنین احتمال ابتلا به افراد مبتلا به بیماری کبدی بیش از دو برابر است.

گفتنی است که این پژوهش توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست انجام گرفته و در نشریه جاما، یکی از معتبرترین نشریات علمی آمریکا، منتشر شده است.

کد خبر: 1089986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =