۵۸ طرح نانویی رونمایی می‌شود

۴۱ طرح فناورانه صنعتی و ۱۷ طرح توسعه‌ای در حوزه نانوفناوری امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن رونمایی از این طرح‌ها، از دستاوردها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانوفناوری که موفق شده‌اند طرح‌های خود را با صنایع گوناگون پیوند دهند، بازدید می‌کند و با فعالان فناور این کسب‌وکارها به گفت‌وگو می‌نشیند.

در حاشیه این مراسم، ۴ قرار داد ارتباط با صنعت میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان صنایع مخاطب فناوری‌های نانو منعقد خواهد شد تا راه ورود محصولات و فناوری‌های ایران ساخت نانویی به صنعت هموار شود. این قراردادها در حوزه‌هایی چون رنگ و رزین، پلیمر، پودرهای نانویی است که هر یک زمینه رفع یکی از نیازهای راهبردی صنعت و خلق ارزش افزوده را فراهم می‌کنند.

یکی از طرح‌هایی که در این مراسم ارائه می‌شود، در حوزه نانوسیال‌ها و گل‌های حفاری است که ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دارد. همچنین ۱۷ طرح فناورانه نیز با محوریت توسعه فناوری رونمایی می‌شوند. این طرح‌ها محصولات و خدماتی را در بر می‌گیرند که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند یا محصولی فناورانه را توسعه می‌دهند.

مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیرساخت و تجهیزات لازم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو و رفع نیازهای فناورانه صنایع به دست این کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

همچنین در این مراسم سوله‌های میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور که با حمایت معاونت علمی تجهیز شده‌اند نیز افتتاح و میزبان نوآوری‌های نانوفناوری می‌شوند. «کافی‌تک» میزبان فعالان فناور، صاحبان سرمایه و علاقه‌مندان نانوفناوری است و با ایجاد بستری تعاملی زمینه برای روزآمدی فناوری‌های نانو و ارتباط آنها با صنایع را فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =