آمریکا ظرف چند هفته روسیه را تحریم می کند

کاخ سفید با طرح اتهاماتی علیه روسیه از قصد آمریکا برای تحریم این کشور طی هفته های آتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از ایتارتاس؛ «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا نه ظرف چند ماه بلکه احتمالاً ظرف چند هفته آینده، تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

وی در ادامه این ادعا افزود: این روند در جریان است و همانگونه که می دانید؛ علاوه بر اتهام مداخله در انتخابات ۲۰۲۰، شامل تطمیع شبه نظامیان برای حمله به نظامیان آمریکایی (در افغانستان) و همچنین حمله هکری به وزارتخانه ها و نهادهای آمریکا نیز می شود.

ساکی در ادامه ادعاهای خود گفت: می خواهیم به تیم های امنیت سایبری و امنیت ملی فرصت تکمیل روند بررسی ها را بدهیم. به اقدامات روسیه به روش مناسب و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد حال آنکه انتظار داریم ظرف چند هفته به جمع بندی برسیم.

ادعاهای سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح می شود که روسیه بارها هرگونه دخالت در نظام انتخاباتی یا حمله سایبری به نهادهای آمریکا را رد کرده و می گوید اینها بهانه جویی های احزاب داخلی آمریکا برای باج خواهی از یکدیگر آن هم به هزینه یک دشمن خارجی است.

دموکرات ها مدعی هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از حمایت روسیه برخوردار بود حال آنکه جمهوریخواهان ادعای مشابهی را درباره دموکرات ها و علیه چین مطرح می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =