همه چیز درباره ترور خاشقجی در گزارش آمریکا منتشر نشده است

افشاگر اسرار خاندان آل سعود به انتشار گزارش مربوط به ترور جمال خاشقجی توسط آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که همه چیز درباره این ترور در گزارش آمریکا منتشر نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وطن؛ افشاگر اسرار خاندان آل سعود که در فضای مجازی به مجتهد معروف است به انتشار گزارش آمریکا در خصوص ترور جمال خاشقجی منتقد رژیم عربستان واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: در این گزارش، محمد بن سلمان با جزئیاتی از رفتارهای خشونت‌آمیز محکوم شد؛ مسأله ای که اغلب کسانی که منتظر انتشار گزارش مذکور بودند، انتظار آن را نداشتند.

مجتهد تاکید کرد: نکته مهم این است که سرویس اطلاعات آمریکا، مدارکی در خصوص تماس‌ها و پیام‌های رد و بدل شده میان محمد بن سلمان و «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان و «سعود القحطانی» مشاور سابق ولیعهد سعودی در اختیار دارد. وی اضافه کرد: تمام واقعیت آن چیزی نیست که در گزارش آمده است.

گزارشی که دولت آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، منتقد سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد این ترور با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است. این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرده می‌گوید محمد بن سلمان مجوز عملیاتی برای دستگیری یا «قتل» جمال خاشقجی را صادر کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: ارزیابی ما این است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مجوز انجام عملیاتی در استانبول ترکیه برای دستگیری یا قتل روزنامه‌نگار سعودی، جمال خاشقجی را صادر کرد. ارزیابی ما بر این اساس قرار دارد که ولیعهد سعودی از سال ۲۰۱۷ کنترل تصمیم‌گیری‌ها در پادشاهی عربستان سعودی را به دست گرفته است.

لازم به ذکر است که روز گذشته اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با اشاره به گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، خواستار تحریم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان توسط آمریکا شد. طبق گزارش اطلاعاتی آمریکا، قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی با تایید «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =