دومین همایش بین‌المللی زالوی طبی به صورت مجازی برگزار خواهد شد

به دلیل شیوع کروناویروس، اولین رویداد استارت آپی و دومین همایش بین‌المللی زالوی طبی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. ارائه سخنرانی‌ها و پوسترها به زبان انگلیسی خواهد بود.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ زالوی طبی از دیرباز در جهان و ایران مورد استفاده طبی قرار می‌گرفته است. این استفاده در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته و بازار جهانی و ملی بسیار ارزشمندی را ایجاد کرده است. استفاده از زالوی طبی در درمان بیماریهای نقرس، بیماری‌های قلبی، کاهش فشار خون، سکته مغزی، پیوند اعضا و جراحی پلاستیک پذیرفته شده است و زالو درمانی به عنوان طب مکمل در دانشگاه Duisseberg_Essen آلمان، در آکادمی زالو درمانی آمریکا و سایر نقاط جهان تدریس می‌شود. همچنین زالو از سال 2004 به عنوان ابزار پزشکی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و بعنوان دارو توسط وزارت بهداشت آلمان مورد تایید قرار گرفت. امروزه مراکز پرورش زالوی طبی در کشورهای پیشرفته جهان مانند فرانسه، آلمان و انگلیس و نیز کشورهای اخیرا توسعه یافته مانند مالزی توسعه فراوان یافته است و این جانور را به صورت استاندارد به بازار عرضه می‌کنند. در ایران نیز زالو درمانی در دانشگاه علوم پزشکی بعنوان بخشی از مباحث درس تخصصی طب سنتی تدریس می‌شود. در بسیاری از کشورها علاوه بر بانک خون، بانک زالو وجود دارد و در بسیاری از بیمارستانهای کشورهایی نظیر استرالیا بخش زالو درمانی وجود دارد. گونه‌های زالوی طبی Hirudo medicinalis، Hirudo verbana و Hirudo manillensis در کشورهای مختلف نظیر فرانسه، انگلستان، آلمان، مالزی، اکراین و روسیه پرورش داده می‌شوند و این جانور به صورت استاندارد به بازار عرضه می‌شود.

متاسفانه در کشور ما زالوهای مورد استفاده از طبیعت جمع آوری می‌شوند. در سال‌های اخیر جمع آوری بی رویه زالوی طبی از طبیعت، توسعه فعالیتهای کشاورزی و از بین رفتن زیستگاههای طبیعی گونه و استفاده از سموم شیمیایی، این گونه را در معرض خطر انقراض قرار داده است. درصورتیکه جهت جبران کاهش جمعیت این گونه، تکثیر و پرورش مصنوعی صورت نگیرد، نمونه‌های طبیعی منقرض خواهد شد. از طرفی جمع آوری زالو از طبیعت همواره امکان انتقال بیماریهای نظیر ایدز، هپاتیت یا بیماریهای ناشناخته زئونوتیک (مشترک بین انسان و حیوان) را فراهم می‌سازد و زالوی آلوده نظیر سرنگ آلوده متحرک است.

به منظور بررسی مشکلات زالودرمانی، تکثیر و پرورش، فرآورده‌ها و ... برگزاری همایشی که باعث گردهمایی متخصصان و افراد دست‌اندرکار در کنار هم شود، ضروری به نظر می‌رسد تا اطلاعات و تجربیات جدید و نتایج آخرین پژوهش‌ها به اشتراک گذاشته شده و مورد بحث قرار گیرد. با مطرح شدن ایده‌های جدید در حوزه‌های مختلف زالودرمانی، تولید زالوی طبی بهداشتی و فرآورده‌های حاصل از زالوی طبی و بحث در مورد آنها به تبدیل شدن ایده به محصول کمک خواهد شد. بنابراین «دومین همایش بین‌المللی» و «اولین رویداد استارت‌آپی زالوی طبی» به همراه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

کد خبر: 1090023

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =