آیین‌نامه تشکیل کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها ابلاغ کرد.

آیین‌نامه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با عنایت به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و فناوری منطبق بر سند دانشگاه اسلامی، به منظور سیاستگذاری، راهبری و نظارت صحیح بر انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادهای انگیزه‌ساز تخصصی، دانشجومحور و مستقل تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این آیین نامه تأکید کرد: امید است هم‌راستا با اهداف علمی کشور و با الگوگیری از بیانیه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با عزمی جهادی، انجمن‌های علمی دانشجویی مورد حمایت و راهبری قرار گرفته تا ضمن ایجاد شور و نشاط علمی در بین آینده‌سازان کشور، فرهنگ و اخلاق علمی ترویج و گسترش یابد.

ایجاد وحدت رویه در مدیریت، راهبری، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های دانشجویی در قالب گروه‌های علمی رسمی تحت عنوان انجمن‌های علمی دانشجویی و توانمندسازی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، مهارتی و جهادی تخصصی دانشجویان، در چارچوب سیاست‌های کلان پژوهش و فناوری دانشگاه از اهداف این آیین‌نامه است.

براساس این آیین‌نامه، ریاست کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی را رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده رئیس دانشگاه و دبیری این کمیسیون را مدیرکل هدایت و توانمندی دانشجویی باشگاه برعهده دارد.

براساس ماده ۳ این آیین‌نامه، «بررسی و تصویب دستورالعمل‌ها و روش اجرا و ضوابط مورد عمل کمیسیون و اجرای آن پس از تایید ریاست دانشگاه»، «رسیدگی به درخواست تاسیس انجمن در واحدهای دانشگاهی»، «صدور مجوز تاسیس انجمن»، «بررسی و تصویب اساسنامه انجمن و تصویب هرگونه تغییر در اساسنامه مصوب»، «تفسیر آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های انجمن‌های علمی»، «نظارت بر حسن اجرای انتخابات انجمن‌ها»، «ارزیابی، رتبه‌بندی و نظارت بر حسن انجام کار و فعالیت انجمن‌ها» از جمله وظایف کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090025

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =