فرهنگ‌سازی کاشت نهال توسط دانشگاهیان، عمل به مسئولیت اجتماعی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اهمیت موضوع محیط زیست و ترویج مدیریت سبز در دانشگاه‌ها گفت: فرهنگ‌سازی کاشت نهال توسط دانشگاهیان، به نوعی عمل به مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محمدهادی عسگری با اشاره به ساز و کار اجرای پویش همکاشت و اهداف آن گفت: این پویش با کاشت یکصد هزار نهال طی دو سال در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و فرهنگ‌سازی در این خصوص و در راستای اجتماعی‌سازی مسئله محیط زیست اجرا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این پویش را گفتمان‌سازی مطلوب و موثر و انجسام‌بخشی به فعالیت‌های خودانگیخته، فردی و خارج از محدوده‌ی کنترل ذانشگاهیان اعلام کرد و گفت: همچنین این پویش امکان دیده‌بانی و نظارت همگانی در راستای ایجاد حس تعلق‌خاطر در دانشجویان و دانشگاهیان را فراهم می‌کند.

مهندس عسگری با اشاره به روند اجرای این طرح ادامه داد: طی مذاکرات و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان جنگل‌ها و مراتع صورت گرفت، مقرر شد ادارات کل منابع طبیعی استان‌های کشور در خصوص در اختیار قرار دادن نهال مورد نیاز دانشگاه‌ها و همچنین دانش و خدمات فنی این امر همکاری لازم را داشته باشند و دانشگاه‌ها نیز با مشارکت دانشجویان، عرصه‌ای را برای کاشت نهال اختصاص داده و وظیفه نگهداری مطلوب از آن را در سال‌های آتی نیز بر عهده داشته باشند.

وی ضمن تشکر از همراهی و مشارکت شورای مدیریت سبز دانشگاه‌ها در این پویش اظهار داشت: در راستای راهبردهای دانشگاه اجتماعی که از اولویت‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم است، باید تلاش شود مسئله‌ی نهال‌کاری و فرهنگ‌سازی در این خصوص تبدیل به سنت شود و دانشگاه‌ها می‌بایست تمام ظرفیت اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارشناسان خود را در این راستا به کار گیرند. همچنین ظرفیت کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی محیط زیست نیز در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن موضوع محیط زیست افزود: با توجه به نقش محتوای آموزشی – ترویجی و همچنین فضای مجازی در اجتماعی‌سازی این مسئله بین دانشجویان و عموم علاقه‌مندان، وظیفه هماهنگی بین تشکل‌های زیست محیطی، دانشجویی و جمع‌بندی نظرات آنان در تولید محتوا بر عهده انجمن مردم‌نهاد هنر و زیست‌بوم دایره آبی نهاده شده است که این انجمن قبلاً به عنوان یکی از کانون‌های فعال دانشگاه تهران در حوزه محیط زیست و هنر فعالیت کرده است.

مهندس عسگری شناسنامه‌دار کردن عرصه‌های دانشگاهی و ایجاد تعلق خاطر بین دانشگاهیان نسبت به عرصه‌ای که در آن نهال‌کاری شده را کلید موفقیت این پویش دانست و افزود: با همکاری و مشارکتی که شورای مدیریت سبز دانشگاه‌ها در این طرح دارند، انتظار داریم نظارت شایسته بر اجرای آن در دانشگاه‌ها صورت پذیرد تا از این ظرفیت ایجاد شده به نحو احسن بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =