ریاست اگر برای خدا نباشد، فرجام آن ملامت، ندامت و عذاب آخرت است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فردی که دارای مقام انتخابی یا انتصابی هست نباید به خود مغرور شوید چراکه ریاست اگر برای خدا نباشد فرجام آن ملامت، ندامت و عذاب آخرت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران( ایسکانیوز)، محمود هاشمی در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام و در اجتماع هزار نفری ملت بصیر، انقلابی و شهید پرور شهرستان ساوه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه حضور پیدا کرده بودند ضمن تسلیت سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها به اهمیت ماه رجب اشاره کرد و گفت: ایام ماه رجب و به خصوص این روزهای طلایی ماه رجب، ایام تضرع و توسل و دعاست. یکی از ابزارهای توسل و تقرب به پروردگار متعال توجه به ارواح مطهر شهداست یعنی اگر بخواهیم در این ایام دعای مستجاب داشته باشیم بایستی از ارواح متعالی من جمله ارواح شهدا استشفاع کنیم و امیدواریم به برکت این حضور و به برکت این شهید عزیز و استشفا از این شهید همه ماه مشمول رحمت الهی در ماه رجب و جزو این الرجبیون قرار بگیریم.

وی به تشییع و تدفین با برکت شهید در دانشگاه اشاره کرد و گفت: استادان، کارکنان، دانشجویان و بلاخص مدیران جوان و انقلابی این واحد دانشگاهی به خودشون ببالند که توفیق میزبانی این شهید عزیز را پیدا کرده اند .حضور شهید در دانشگاه یعنی مسئولیت آوری برای اساتید و دانشجویان در قبال شهدا و رسالت آنها است. یادمان این شهید عزیز در این دانشگاه باید مبدا تحولات و اقدامات فرهنگی، انقلابی و علمی باشد این حضور باشکوه دانشگاهیان و آحاد مردم پیام دارد. آمده‌اند بگویند شهدا بر عهدی که با شما بستیم، ایستاده‌ایم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی  به اهمیت پدیده شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: پدیده شهادت بقدری عظیم است که قابل احاطه فکری نیست. مردن سرنوشت محتوم هر یک از من و شماست .کشته شدن در راه خدا این است که انسان جان خود را صرف یک هدف و مقصد الهی می کند و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملت او تداوم می‌بخشد و یاد و ذکر و آرمان او زنده می ماند بقای انقلاب اسلامی و امنیت و پیشرفت کشور از هر جهتی مرهون خون شهداست و اقتدار امروز نظام اسلامی و مسلمانان در دنیا و در چشم قدرت های شیطانی و طاغوتی ناشی از همین شهادت‌ها و رشادتهاست.

وی به آیه 33 سوره احزاب(من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه او و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا )اشاره کرد و گفت: مردان صادق کسانی هستند که بر عهد خود با خدا و رسول او ایستاده اند .عهد مردان صادق با خدا این بود که در مسیر خدا و ولی او همواره باشند، پشتیبان ولایت فقیه باشند. در مقابل دشمن بایستید حرف دشمن را نجوند و در مقابل ولایت فقیه صف‌آرایی نکنند و شهدا مصداق رجال صدقو هستند. هر کجا تکلیف آنها را فراخواند در آنجا حاضر می‌شوند و اما بعضی‌ها عهد بستند ولی دلبسته دنیا و تعلقات دنیا شدند و از مسیر نورانی شهدا فاصله گرفته‌اند. بعضی‌ها در ابتدا عهد بستند اما دلبسته زن و فرزند و رفتارهای طاغوتی شدند و نتوانستند بر عهد خود بایستند . یک عده ای در کنار شهدا و حضرت امام روح الله بودند اما دچار اشرافی‌گری شدند، گرفتار فرزندان ناخلف شدند و در مقابل حضرت امام سیدعلی صف‌آرایی کردند و عاقبت شان آن چنان شد که می دانید. 

 هاشمی به سه تا از ده ها ویژگی ممتاز شهدا اشاره کرد و گفت : یکی از ویژگی های شهدا بصیرت توأمان با شجاعت بود بصیرت داشتن یعنی امام شناس بودن، زمان شناس بودن، اولویت شناس بودن، دشمن شناس بودن است. انسان اگر بصیرت داشته باشد در شناخت و تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نمی شود ولی اگر شجاعت نداشته باشد ممکن است نتواند از حق دفاع کند در موضع حق بایستد و بر حق پافشاری کند.

رئیس ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سازمان بسیج اساتید کشور به یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز شهدا اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های ممتاز شهدا ذوب در ولایت و پشتیبانی از ولایت فقیه بود .شهدا کراراً در وصیت نامه هایشان فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید در خط انقلاب و اسلام حرکت کنید ،گوش به فرمان ولی فقیه و امام امت باشید ،مدافع حریم امامت و ولایت باشید لذا شهدا با بذل جان اثبات کردند عامل به پشتیبانی از ولایت فقیه هستند این شهدا به چه کسانی دارند توصیه می کنن که پشتیبان ولایت فقیه باشید از ابتدای انقلاب تا کنون ملت بصیر و انقلابی ایران این وصیت شهدا را روی چشم گذاشتن و در همه صحنه ها و وقایع پشتیبانی خود از ولایت فقیه را اثبات کردند. رحمت خدا بر مسئولینی که عامل به وصیت شهدا و گوش به فرمان نائب امام زمان هستند و عاقبت به خیر نخواهند شد مسئولینی که قولا و عملاً در مقابل نائب امام زمان و آرمان‌های شهدا صف‌آرایی و ایستادگی می‌کنند.

وی به یکی دیگر از ویژگی های شهدا اشاره کرد و گفت : صداقت در رفتار و گفتار یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا بود .شهدا صداقت در گفتار و رفتار داشتند نه دوگانگی در گفتار و رفتار .صداقت در موضع گیری داشتن. آنچه می گفتند همان را عمل می کردند .شهدا نه تنها حرف انقلابی و اسلامی می‌زدند بلکه رفتار انقلابی داشتند. شهدا دم از امام اگر می‌زدند در مسیر امام ثابت قدم بودند نه مثل برخی مسئولین که حرف و دم از امام و شهدا می زنند اما مدام رفتارهای مورد علاقه دشمن و دلقک های آمریکایی را انجام می دهند. مدام حرف آمریکا و استکبار را می‌جوند. 

هاشمی به ابعاد شخصیتی و رفتاری شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا اهل تجملات و اشرافی‌گری و آقایی بر مردم نبودند، اهل ریا، خودنمایی، شهرت طلبی، زمین‌خواری و رانت نبودند. شهدا اهل حلال و حرام بودند، اهل تهجد و توسل و تضرع بودند، مردمی و ساده زیست بودند، مظهر اخلاص، تواضع و خلاقیت بودند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به فرازی از وصیت نامه شهدا خطاب به مسئولان اشاره کرد و گفت: شهیدی در وصیت نامه خود آورده است که در هنگام تشییع جنازه من تابوت من را در بلندی قرار دهید و دست‌های من را از تابوت بیرون بیاورید که همه بدانند من هیچ چیزی با خودم از این دنیا نمی برم این هشدار شهید فقط برای کسانی که از راه حلال درآمد دارند نبود بلکه نهیبی بود برای برخی از افراد و مسئولینی که دچار رانت خواری و زمین خواری  شده‌اند. شهید دیگری در اصفهان وصیت به مسئولین می‌کند و هشدار به مسئولان می‌دهد ای کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی بر عهده دارید بدانید که پایه های میز و موقعیت شما روی دریای خون شهدا قرار دارد شما که دارای مقام انتخابی یا انتصابی هستید به خود مغرور نشوید ریاست اگر برای خدا نباشد فرجام آن ملامت، ندامت و عذاب آخرت است.

وی در پایان صحبت های خود به فرایند اهداف انقلاب اسلامی و علت تاخیر دولت اسلامی اشاره کرد و گفت : در همان سال های ابتدای انقلاب ، نظام اسلامی تحقق پیدا کرد و ما هنوز در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم تا بتوانیم به سمت جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم. در شکل گیری دولت اسلامی تأخیر ۴۰ ساله داریم و دلایل تاخیر دولت اسلامی فاصله گرفتن مسئولان از خط انقلاب و شهداست، دلبستگی مسئولین به رفتارهای طاغوتی است. نائب امام زمان از سال ۷۰ تا سال ۹۸ کراراً فرمودند در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم و برای تحقق دولت اسلامی جوان‌های انقلابی باید پای کار بیایند 

هاشمی اهمیت شکل گیری دولت جوان حزب الهی اشاره کرد و گفت : دولت جوان حزب‌اللهی مقدمه دولت اسلامی است در برهه حساس کنونی گفتمان دولت جوانان حزب اللهی و شکل‌گیری دولت جوانان حزب اللهی باید برای ما اولویت داشته باشد. حرف شهدا اگر امروز بودن دولت جوانان حزب اللهی بود. خط شهدا اگر امروز بودن دولت جوانان حزب اللهی بود. من و شما برای تحقق دولت جوانان حزب اللهی که همان مسیر خط انقلاب و شهدا است باید تلاش بکنیم چرا که معتقدیم دولت جوانان حزب اللهی دولت تمدنی خواهد بود و مقدمه شکل‌گیری دولت اسلامی خواهد بود و به فضل الهی با روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی دولت اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090055

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =