جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی در ۱۳ رشته برگزار می‌شود/ مهلت ارسال آثار تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی به همت دانشگاه قم و با همکاری وزارت علوم، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد قم ویژه تمامی جمعیت دانشگاهیان سراسر کشور در چهار بخش و ۱۳ رشته برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ حجت‌الاسلام عسکر دیرباز رییس جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی عنوان کرد: این جشنواره ملی به ابتکار دانشگاه قم و با همکاری وزارت علوم، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد شکل گرفته است. این جشنواره اعتکاف هر ساله از سوی ستاد اعتکاف برگزار می‌شود و امسال نیز برگزار خواهد شد.

رییس جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی گفت:  امسال به دلیل شیوع کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر برگزار نشدن اعتکاف برای زنده نگه‌داشتن حال و هوای اعتکاف، ترویج این آیین و انتقال معارف اعتکاف به صورت پیام به جامعه این جشنواره راه اندازی شده است.

تمام دانشگاهیان امکان مشارکت در جشنواره اعتکاف را دارند

حجت‌الاسلام نوروزی، عضو شورای دبیران جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی گفت: جامعه مخاطبان جشنواره ملی اعتکاف شامل تمام دانشگاهیان در سراسر کشور یعنی دانشجویان، اساتید، کارکنان وزارت‌ها ، بخش‌های دانشگاهی و آموزش عالی کشور می‌شود و می‌توانند به ارائه آثار بپردازند.

عضو شورای دبیران جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش و ۱۳ رشته برگزار می‌شود افزود: انواع بخش‌های این جشنواره شامل بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چند رسانه‌ای می‌شود که بخش پژوهشی در سه محور تقدیر از پایان‌نامه‌ها، مقالات و کتاب‌ها و بخش ادبی در چهار محور شعر، داستان کوتاه، خاطره‌نویسی و دلنوشته برگزار می‌شود. در بخش هنری در رشته‌های عکس، تایپوگرافی، پوستر و تصویرسازی و در بخش چند رسانه‌ای نیز در رشته‌های پادکست و نماهنگ آثار دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر بخش از جشنواره آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این آیین‌نامه‌ می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند. مخاطبان اگر بخواهند در چند رشته مختلف از جشنواره شرکت کنند محدودیتی ندارد ولی در یک رشته بیش از پنج اثر پذیرفته نمی‌شود. دریافت آثار متقاضیان شرکت در جشنواره از امروز یعنی پنجم اسفند ماه صورت می‌گیرد و تا اواخر شعبان یعنی ۱۹ فروردین ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام نوروزی اذعان کرد: اختتامیه جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی نیز در ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ مصادف با آخرین روزهای ماه رمضان برگزار می‌شود. موضوع‌ها و محورهای جشنواره صرفا اعتکاف نیست بلکه با توجه به فصل معنوی سال یعنی ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان تمام محورهای مرتبط با اعتکاف یا مسائلی که روح اعتکاف بر آن ناظر است را نیز شامل می شود.

جشنواره به صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدرضا کریمی‌والا معاون فرهنگی دانشگاه قم در خصوص این جشنواره بیان کرد: قبل از انقلاب نیز اعتکاف برگزار می‌شد ولی بسیار محدود و در شرایطی که در مسیر برگزاری آن مزاحمت‌های متعددی ایجاد می‌شد ولی بعد از انقلاب برگزاری مراسم انسان‌ساز اعتکاف با لطف خداوند بسیار پررنگ و وسیع شد. به دو صورت آثار مخاطبان دریافت می‌شود، نخست به صورت فیزیکی از طریق پست به آدرس دبیرخانه جشنواره یعنی معاونت فرهنگی دانشگاه قم و دوم سایت جشنواره.

عضو شورای دبیران جشنواره ملی اعتکاف دانشجویی اذعان کرد:  مخاطبان از طریق پیام‌رسان‌های متعدد می‌توانند با دبیرخانه در ارتباط باشند و اخبار جشنواره را نیز پیگیری کنند. به دلیل وجود بیماری کرونا جشنواره به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شود یعنی مسؤولان جشنواره و برخی از برگزیدگان حضور فیزیکی می‌یابند و اغلب افراد به صورت غیرحضوری شرکت می‌کنند. در هر چهار بخش جشنواره هیأت داوران آثار را داوری می‌کنند که برخی از این داوران دانشگاهی و برخی نیز اعضای مطرح جشنواره‌های ملی هستند.

کد خبر: 1090081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =