رئیس جدید فدراسیون فوتبال کیست؟ +بیوگرافی

با پایان مجمع انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شهاب الدین عزیزی خادم برای 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عزیزی خادم در دور اول 38 رای کسب کرد و به همراه کیومرث هاشمی به دور دوم رفت و در نهایت به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.
در دور دوم انتخابات شهاب الدین عزیزی خادم موفق شد با 49 رای رییس جدید انتخابات فدراسیون فوتبال شود.

شهاب الدین عزیزی خادم کیست؟

شهاب‌الدین عزیزی خادم، عضو سابق هیات رییسه فدراسیون است. او در انتخابات هیات رییسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.

 عزیزی خادم را با پسوند "مدیر احمدی‌نژادی" در فوتبال ایران می‌شناسند. روزنامه اعتماد فروردین سال ۱۳۹۵ او را از نزدیکان پرویز کاظمی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد معرفی کرد.

عضویت در کارخانه ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیات مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی آقای عزیزی خادم است که رسانه‌های ایران به آن اشاره کرده‌اند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم سال ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از سوی کمیته تعیین صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد صلاحیت شد.

امیر عابدینی یکی از اعضای وقت این کمیته، در مصاحبه با روزنامه قانون، دلیل رد صلاحیت عزیزی خادم را "نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت دولتی" عنوان کرد. این بند مورد نظر، در اصلاحیه جدید از اساسنامه فدراسیون ایران حذف شد تا او بار دیگر برای انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کند.

 عزیزی خادم پیش از این ادعاهایی مبنی بر راه‌اندازی "شورای عالی راهبردی فدراسیون"، تصویب بازگشت دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ برتر، تدوین و قانونمند کردن فعالیت مدیران برنامه (ایجنت‌ها) در فوتبال ایران و قراردادی ۱۰ ساله برای اجاره هواپیمای چارتر و اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران، در زمان حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =