اصلاح‌طلبان به دنبال رأی حداقلی رئیس دولت آینده‌اند

جریان اصلاح طلبی با توجه این که به دلیل کارنامه منفی دولت حسن روحانی با ریزش رای مواجه شده‌ است، به دنبال این است که رئیس جمهور آینده که احتمالا اصولگرا خواهد بود، با رای حداقلی وارد پاستور شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نزدیک به ۳ ماه تا آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و فعالیت انتخاباتی احزاب و جریان‌های سیاسی، رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است. در این میان اما برخی چهره‌های اصلاح طلب مانند علی مطهری، اکبر ترکان و مصطفی کواکبیان، با طرح مباحثی مانند مهندسی انتخابات از سوی شورای نگهبان، مدعی رد صلاحیت‌ گسترده چهره‌های اصلاح طلب با هدف مشارکت پایین مردم در انتخابات هستند. موضوعی که چندین بار از سوی مسئولان این نهاد رد شده است.

حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به ادعای برخی چهره‌های اصلاح طلب مبنی بر رد صلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان اظهارکرد: مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرده‌اند و لذا هدف گذاری جریان اصولگرایی این است که شاهد انتخاباتی پرشور و با نشاط در سال آینده باشیم؛ اما جریان اصلاح طلبی با توجه این که به دلیل کارنامه منفی دولت حسن روحانی با ریزش رای مواجه شده‌ است، به دنبال این است که رئیس جمهور آینده که احتمالا اصولگرا خواهد بود، با رای حداقلی وارد پاستور شود.

نیمکت نشینی اصلاح طلبان

وی افزود: متهم کردن شورای نگهبان به مهندسی انتخابات و رد صلاحیت‌های گسترده از سوی برخی چهره‌های اصلاح طلب، با هدف نیمکت نشینی و رصد بازی انتخابات انجام می‌شود. اصلاح طلبان می‌دانند که اعتماد عمومی نسبت به آن‌ها کاهش یافته و احتمال پیروزی آن‌ها در انتخابات سال آینده بسیار اندک است و لذا این گونه اظهار نظرها نوعی تاکتیک انتخاباتی با چاشنی مظلوم نمایی محسوب می‌شود.

کنعانی مقدم ادامه داد: بنده اعتقاد دارم که شورای نگهبان در فرآیند تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل خواهد کرد تا باز شدن فضای انتخابات، شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم. امیدواریم که سال آینده با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، شاهد انتخاباتی پرشور و با نشاط باشیم.

نهاد اجماع ساز را به نهاد اعتماد ساز تبدیل کنید

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارات برخی چهره‌های اصلاح طلب مانند «محسن آرمین» مبنی بر تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان، تصریح کرد: این قبیل اظهارات از سوی برخی چهره‌های اصلاح طلب، آتش توپخانه‌ای است که برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات درنظر گرفته شده است. پیشنهاد بنده به دوستان اصلاح طلب این است که نهاد اجماع ساز(ناسا) را به نهاد اعتماد ساز تبدیل کنند چرا که اعتماد مردم به این جریان سیاسی به دلیل عملکرد ضعیف دولت تدبیر و امید کاهش پیدا کرده است.

وی تحریم انتخابات از سوی جریان اصلاح طلب را موضوعی بعید دانست و گفت: در عالم سیاست افرادی که انتخابات را تحریم می‌کنند، درواقع خودشان را تحریم کرده‌اند. درحالی که مردم ایران همواره در تمامی صحنه‌ها حضور خواهند داشت و مشارکت سیاسی را جزء سرمایه ملی خودشان می‌دانند. مردم هرگز حاضر نیستند که درگیر بازی جناح‌های سیاسی شوند و لذا تحرکات اخیر اصلاح طلبان برای کاهش مشارکت در انتخابات، آب در هاونگ کوبیدن است.

احتمال انجام اقدامات انتحاری برای تخریب فضای انتخابات

کنعانی مقدم با اشاره به هدف اصلاح طلبان از حضور افرادی مانند «بهزاد نبوی» به عنوان دبیرکل نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان(ناسا)، بیان کرد: حضور بهزاد نبوی به عنوان دبیرکل ناسا نشان دهنده این است که دیگر اصلاح طلبان به دنبال نامزد اجاره‌ای نیستند بلکه می‌خواهند با نامزد خودشان پا به عرصه انتخابات بگذارند. این احتمال وجود دارد که آن‌ها در این مسیر، دست به اقدامات انتحاری نیز بزنند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی افزود: احتمال دارد که اصلاح طلبان نامزدهایی را احمال رد صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان وجود دارد را مطرح کنند و سپس به عنوان نیمکت نشین، به تخریب انتخابات بپردازند و نوعی قهر سیاسی را دستور کار قرار دهند.

وی درباره اظهار نظر برخی چهره‌های اصولگرا درباره مشارکت پایین مردم در انتخابات با هدف پیروزی گزینه مدنظرشان خاطرنشان کرد: شورای وحدت نیروهای انقلاب و جریان اصولگرایی، پیروزی اصلی را در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌داند و دولت حداقلی هیچ‌گاه مورد قبول ما نخواهد بود.

انتها پیام/

کد خبر: 1090099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =