استفاده از ظرفیت‌های فضای سایبری در راستای توسعه صنایع خلاق

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از آمادگی این واحد دانشگاهی برای استقبال از ظرفیت‌های فضای سایبری در راستای توسعه صنایع خلاق خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سعید شریفی اظهار کرد که فضای سایبری در کنار همه فرصت‌ها و تهدیدات، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ماست و هر جامعه‌ای که از ظرفیت‌های آن، بنا به استعدادهای خود بهره‌مند شود، می‌تواند در توسعه فرهنگی نقش‌آفرینی قابل‌توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این میان از نسل جدید انتظار می‌رود مقابل تأخر فرهنگی ناشی از ورود فناوری خلاقانه عمل کند تا نه‌تنها کنشگر فعال خلاق باشد؛ بلکه آسیب کمتری ببینند، افزود: شوربختانه در این فضا شاهدیم میان اقشار دانشگاهی، کژکارکردهای فضای سایبری افزایش‌ یافته و فارغ از تحلیل چنین موضوعی و کالبدشکافی مسئله که باید به‌وقت دیگری سپرد، توجه به چند نکته قابل‌ تأمل است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: نخستین موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد، این است که به‌منظور بهره‌برداری از فرصت‌های رشد پایدار، علاوه بر مراکز رشد و هسته‌های فناوری که در دانشگاه مشغول هستند، کانون‌های فرهنگی و دانشجویی به اشکال مختلف در عرصه‌های صنایع خلاق مشغول‌اند که فرصت و توان بالقوه‌ای برای نقش‌آفرینی در این عرصه هستند.

شریفی با تأکید بر اینکه آماده‌ایم از ظرفیت‌های فضای سایبری در راستای توسعه صنایع خلاق استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: از همه علاقه‌مندان در عرصه‌های مختلف رسانه، تولید نرم‌افزار، بازی‌ها، آفرینش‌های هنری، میراث فرهنگی، گردشگری خلاق و موضوعاتی که در این رسته‌ها قرار می‌گیرند، دعوت می‌شود تا برای همکاری و سمت‌وسو دادن و هدفمندکردن فعالیت‌ها به حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی مراجعه کنند.

رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام آمادگی دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط مانند پلیس فتا برای  مددرسانی در این مسیر تأکید کرد: به‌منظور افزایش سطح سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان و همکاران آماده‌ایم دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار کنیم که کانون‌های فعال دانشجویی این مهم را بر عهده‌ دارند.

شریفی اظهار کرد: این نکته مهم را باید در نظر داشت که در قلمرو دانشگاهی، فضای سایبری مانند فضای حقیقی حریم دانشگاه شناخته می‌شود و ضرورتاً تابع ضوابط و مقررات دانشگاهی است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اصفهان بیان کرد: هرچند مقررات پیشین، امکان برخورد با خاطیان و هنجارشکنان فضای سایبری را فراهم می‌کرد؛ اما در آیین‌نامه جدید نیز به نحو دقیق‌تری، کمیته انضباطی فصل جدیدی برای تخلفات فضای سایبری اندیشیده است.

وی افزود: هرگونه تخلفات مرتبط به حوزه آموزشی و امتحانی و حتی ناهنجاری‌های اخلاقی مانند توهین، هتک‌حرمت، تخریب، شایعه‌پراکنی و رفتارهای دون شأن دانشجویی در صلاحیت رسیدگی کمیته انضباطی خواهد بود.

شریفی عنوان کرد: نکته‌ای که بسیاری از دانشجویان از آن غافل‌اند اینکه در صورت صدور حکم این کمیته، یکی از مراجعینی که در آینده در استعلام‌ها نقش دارد، همین کمیته است و یک رفتار هیجانی ناشایست، عواقب بسیار بدی در آینده دانشجو دارد و با توجه به این موضوع، همه دانشجویان باید به این جنبه‌ها توجه داشته باشند، چه‌بسا سوءسابقه انضباطی به سهولت قابل‌ رفع نیست و ازاین‌رو به دلیل حساسیت آن، هرگونه گزارش دریافتی از ضابطین و افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی که به این کمیته واصل شود موردبررسی و اقدام عاجل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1090100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =