کاخ سفید از تدارک تحریم های بیشتر علیه میانمار خبر داد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به تحولات اخیر میانمار که محصول کودتای نظامی است؛ از برنامه ریزی برای اعمال محدودیت های بیشتر علیه این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید از مهیا شدن آمریکا برای اعمال محدودیت های بیشتر علیه میانمار خبر داد.

وی در این باره مدعی شد: در راستای حساب پس گرفتن از آنهایی که در خشونت ها نقش دارند و با هدف تشدید حمایت ها از مردم میانمار، به همکاری نزدیک با متحدان، شرکایمان در ایندوپاسیفیک و سراسر جهان ادامه می دهیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز اظهارات مشابهی را درباره تحولات میانمار ابراز کرد.

دیروز یکشنبه، دست کم ۱۸ نفر در درگیری های پلیس میانمار با معترضانی که در مخالفت با کودتای نظامی این کشور به خیابان ها آمده بودند؛ جان خود را از دست دادند.

دولت واشنگتن مثل همیشه برخوردی گزینشی با مسئله حقوق بشر دارد. برای مثال تا پیش از براندازی دولت غیرنظامی میانمار که چشم خود را به روی نسل کشی سازمان یافته اقلیت مسلمانان روهینگیا بسته بود؛ هرگز شاهد موضع گیری قاطع آمریکا علیه این اقدام ضدبشری نبودیم. اگر هم در حال حاضر شاهد چنین واکنش تندی از سوی واشنگتن هستیم، از بابت نگرانی است که درباره تأمین منافع خود در بخشی از منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =