بازگشت لیگ با چاشنی حساسیت در کورس قهرمانی

نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی آغاز می‌شود که کورس قهرمانی داغ تر از فصول قبل شده و همین موضوع باعث افزایش حساسیت بازی‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛دقیقا در حالی که تمامی اذهان فوتبال دوستان درگیر انتخابات ریاست فدراسیون و داستان‌های آن هست، امروزسوت آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر می‌خورد. شرایط جالب جدول به این شکل هست که سه تیم مدعی یعنی پرسپولیس، استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی می‌باشند و در پشت سر آنها فولاد و نفت آبادان تعقیب کننده‌های قهاری هستند.

اختلاف امتیازات

یکی از نکات جالب جدول حال حاضر فوتبال تفاوت نه چندان بالای امتیاز تیم‌های صدر جدول با یکدیگر و حتی با تیم‌های تعقیب کننده هست، بدین صورت که پرسپولیس رده اولی با استقلال رده سومی فقط چهار امتیاز فاصله دارد و خود استقلال با فولاد و نفت آبادن فقط سه امتیاز، که خود این موضوع نشان از در امان نبودن هیچ تیمی در ادامه مسابقات دارد.

دغدغه حفظ بازیکنان

نیم فصل دوم قطعا با فشار بیشتری روی تیم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که زمان‌بندی بازی‌ها و احتمال تداخل با بازی‌های آسیایی برای نمایندگان آسیایی لیگ و حتی برگزاری جام حذفی داخلی شرایط را برای تیم‌ها سنگین‌تر و سخت‌تر خواهد نمود. از همین رو احتمال مصدومیت و محرومیت و حتی مشکلات روحی تاثیرگذار در نتایج بیشتر از قبل خود را نشان خواهد داد، پس یکی از نکات حائز اهمیت این نیم فصل حفظ و نگهداری و صیانت بُعد جسمی و روحی بازیکنان و آماده نگه داشتن برای تمام این نیم فصل فرسایشی خواهد بود.

کم گل

کم گل بودن نیم فصل دوم بیشتر از همه موضوعات به چشم می‌آید. قاعدتا در نیم فصل دوم که کار تیم‌ها در قهرمانی،گرفتن سهمیه، ماندن یا نهایتا افتادن یکسره می شود پس عملا دروازه‌ها کوچکتر خواهند شد. با نگاهی به پانزده هفته قبلی و میانگین گل‌های زده شده توسط تیم‌ها به نظر نمی‌رسد نیم فصل پرگلی در انتظار فوتبال ما باشد.

تغییرات

بین دو نیم فصل اصولا زمان ریکاوری و تقویت تیم‌ها است. حالا از تیم‌های مختلف خبر رسیده که هر کدام به دنبال بازیکنان خاصی بوده‌اند و بعضی‌ها توانسته اند به توافقاتی دست یابند و بعضی دیگر هم خیر. اما نکته ای که در این روزها به چشم آمد فسخ کردن‌های یک طرفه بعضی مربیان و برخی بازیکنان بوده، که کمی عجیب به نظر می‌رسد. در هر صورت در این تعطیلات هم شاهد تقویت و تضعیف بعضی تیم‌ها بوده‌ایم که خود این موضوع جدال نابرابری را در جدول برای هفته‌های بعدی رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =