نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها در وظایف اجرایی هیچ‌تفاوتی ندارند!

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: هیچ وجه تفاوتی بین وظایف اجرایی معاونت فرهنگی و نهاد رهبری دانشگاه‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام احمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نهاد در یک سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه در چندماه گذشته اتفاقات خوبی در سطح سازمان مرکزی افتاده است و تفاهم‌نامه‌های خوبی بین دو مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز برنامه‌های بسیار خوبی در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قرار گرفته است؛ رونق جلسات تفسیر قرآن در سه شنبه‌های هر هفته به مدت 45 دقیقه، یکی از برنامه‌های فرهنگی خوب در چندماه گذشته محسوب می‌شود. این جلسات بعد از ساعت اداری و نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود تا خانواده‌ها نیز درگیر این جلسات بشوند.

اسلامی ادامه داد: خوشبحتانه برگزاری جلسات تفسیر قرآن با استقبال گسترده دانشجویان و کارکنان مواجه شده است و در این مدت مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده است. علاوه بر جلسات تفسیر قرآن، طرح دیگری با عنوان «طرح اندیشه تمدن ساز» با محوریت بازخوانی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن نوشته مقام معظم رهبری، در حال برگزاری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تصریح کرد: طرح اندیشه تمدن ساز، جزء طرح‌های جامع محسوب می‌شود موجب ارتباط هرچه بیشتر استادان دانشگاهی با معلومات و علمیت ولی فقیه خواهد شد. در این طرح استادان دانشگاهی به صورت تخصصی و مباحثه محور موضوعات را فرا می‌گیرند تا بتوانند با نقشه راهی صحیح، موضوعات را پیگیری کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وجه تفاوت فعالیت‌های معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدها، گفت: هیچ وجه تفاوتی بین وظایف اجرایی معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام مظعم رهبری وجود ندارد؛ نهاد رهبری، مجموعه‌ای راهبر محسوب می‌شود که به عنوان قوه مجریه عمل نمی‌کند. البته اگر در بخش یا حوزه‌ای کاری بر زمین مانده بود، نهاد رهبری وظیفه خود می‌داند که به حوزه اجرا نیز ورود پیدا کند.

اسلامی اضافه کرد: درواقع معاونت فرهنگی و دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دو بال فرهنگی، اعتقادی و دینی دانشگاه هستند. البته قوه اجرایی معاونت‌های فرهنگی باید بیش از نهاد رهبری باشد و نهاد رهبری در تبیین راهبردها، به کمک معاونت فرهنگی خواهد آمد. به همین دلیل تمامی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی انجام می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اگر نگاه معاونت فرهنگی به نهاد رهبری، نگاهی راهبری باشد و قوه مجریه‌ این نهاد راهبری در دستان معاونت فرهنگی باشد، شاهد فعالیت‌های بهتری در زمینه مسائل فرهنگی خواهیم بود و کارها با خلوص بیشتری انجام می‌شود. خوشبختانه در چندماه گذشته همپوشانی میان اقدامات نهاد و معاونت فرهنگی به وجود نیامده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =