نهادهای فرهنگی دانشگاه از اقدامات جزیره‌ای اجتناب کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت:رما باید هم افزایی و فعالیت‌های بخش‌های فرهنگی دانشگاه را از حالت جزیره‌ای خارج کنیم.

حجت الاسلام مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چالش‌های ارتباط نهاد رهبری با جریان دانشجویی اظهارکرد: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش ارتباط با تشکل‌های دانشجویی در دستور کار قرار داده است؛ مخاطب اصلی نهاد رهبری نیز طبق اساسنامه آن‌، جریان دانشجویی است و فعالیت‌های خود را متمرکز بر این بخش تدوین می‌کند.

وی افزود: باتوجه به این که مقام معظم رهبری اساس و بنیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برعهده نسل جوان قرار داده‌اند، لزوم توجه به این قشر از اهمیت زیادی برخوردار است؛ نسل جوان، نسلی تمدن ساز است و وظیفه اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را برعهده دارند. به همین دلیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به دنبال این است که برای اجرای این برنامه‌ها از ظرفیت جوانان و دانشجویان استفاده کند.

طاهری ادامه داد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سعی کرده است در چندماه گذشته، ارتباط خوبی را با کانون‌های دانشجویی برقرار و از ظرفیت آن‌ها برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه استفاده کند. البته یکی از چالش‌هایی که در این زمینه  وجود دارد، نبود اطلاع‌رسانی صحیح است. در واقع نبود اطلاع رسانی موجب شده تا همکاری و فعالیت‌های مشترک میان نهاد رهبری و دانشجویان، آنطور که باید و شاید دیده نشود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و معرفتی و برگزاری مسابقات مختلف، با همکاری دانشجویان انجام می‌شود و مخاطب اصلی آن‌ها دانشجویان هستند. البته توسعه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد می‌تواند به تقویت ارتباط بین نهاد رهبری و دانشجویان و همچنین بصیرت افزایی آن‌ها کمک کند.

وی گفت: اطلاع رسانی درست با استفاده از یک تیم رسانه‌ای قوی، موجب می‌شود که همکاری‌های مشترک میان دانشجویان و نهاد رهبری بیش از پیش دیده شود و تاثیرگذاری چند برابری در سطح دانشگاه داشته باشد. البته شرایط کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا سبب شده تا فعالیت‌های فرهنگی مقداری به حاشیه رانده شود. لذا پیشنهاد می‌شود که یک تیم رسانه‌ای قوی، برنامه‌های نهاد رهبری در ارتباط با فضای دانشجویی را اطلاع رسانی کند.

طاهری با تاکید بر لزوم هم افزایی دیگر بخش‌های دانشگاه با دفتر نهاد رهبری برای پشیبرد برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بیان کرد: ما باید هم افزایی بخش‌های فرهنگی دانشگاه را از حالت جزیره‌ای خارج کنیم؛ درواقع بخش‌های فرهنگی دانشگاه باید در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های جداگانه در کنار یک دیگر قرار بگیرند برنامه‌های خود را به صورت هدفمند تدوین کنند. اگر معاونت‌های فرهنگی، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، گروه معارف و... برنامه‌های خود را به صورت متمرکز انجام دهند، قطعا شاهد تحولات بهتری خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =