بررسی وضعیت سرمربیان تیم‌های لیگ بیستم

لیگ بیستم در حالی به هفته شانزدهم رسیده که تا به اینجای کار، شش تیم اقدام به تغییر مربی و کادر فنی تیم خود کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،علیرضا حیدریان؛ در فصلی که استخدام مربی خارجی ممنوع شده بود، به نسبت سال های قبل شاهد دگرگونی‌های کمتری در پست مربیگری باشگاه‌های لیگ برتری بودیم. در پایان نیم فصل شش تیم دست به تغییر سرمربیان خود زدند. از این بین دو تیم تبریزی دو بار تغییر مربی را تجربه کردند.

پنج تیم بالای جدول بدون تغییر

تیم‌های صدر جدولی پرسپولیس، سپاهان، استقلال، فولاد و نفت آبادان با همان مربیانی که شروع کردند فصل را به نیمه رساندند. به نوعی می توان این گونه استنباط کرد که ثبات در کادر مربیگری در موفقیت این باشگاه ها تاثیر بسزایی داشته است. از این بین محمود فکری، مربی استقلال تا آستانه برکناری یا استعفا در پایان هفته پانزدهم هم پیش رفت ولی نهایتا در سمت خود باقی ماند.

تراکتور ترک عادت نکرد

باشگاه تراکتور که در سال های قبل هم بار ها در طول فصل مربیان خود را عوض کرده بود، امسال هم به همان سنت همیشگی عمل کرد. تراکتوری‌ها که فصل را با علیرضا منصوریان شروع کرده بود، در هفته پنجم و به دنبال ناکامی در نتیجه گیری، منصوریان را برکنار کردند. مالک تراکتور که به نظر می‌رسید کمی در اخراج سرمربی خود عجله کرده و آلترناتیوی برای منصوریان در نظر نگرفته بود، هدایت تیمش را به دست کاپیتان تیم یعنی مسعود شجاعی سپرد. مدیریت تراکتورسازی که با شجاعی نتایج پر نوسانی گرفته بود در نهایت با رسول خطیبی مربی تبریزی و موفق آلومینیوم اراک برای نیم فصل دوم به توافق رسید.

آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان قربانی بدعت بد

در پایان نیم فصل اول پارسال مدیرعامل شهرخودرو در یک برنامه تلویزیونی افشا کرد که برای صدور رضایتنامه یحیی گل محمدی جهت انتقال به پرسپولیس از سوی وزیر صمت تحت فشار قرار گرفته است. در نهایت گل محمدی به پرسپولیس پیوست. در پایان نیم فصل اول امسال، مجتبی حسینی و رسول خطیبی که با نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم اراک قرارداد داشتند به یکباره سر از ذوب آهن و تراکتور درآوردند.

کادر فنی ذوب حمایت نشد

ذوب آهن اصفهان، یکی از  تیم‌هایی که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته است، لیگ امسال را با نشاندن رحمان رضایی روی نیمکت خود آغاز کرد. وجود اختلاف بین هیئت مدیره و مدیرعامل روی کار فنی تیم هم اثر گذاشت و ذوبی‌ها یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را گرفتند. در نهایت با برکناری محمدی و انتخاب فریدونی به عنوان مدیر عامل جدید، رحمان رضایی از برکنار و مجتبی حسینی جایگزین او شد.

نساجی، از جوانی تا تجربه

نساجی مازندران پس از فسخ قرارداد فکری پیش از شروع فصل، هدایت تیم را به وحید فاضلی، دستیار او سپردند. فاضلی که اولین تجربه سرمربیگری خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد نتوانست رضایت قائمشهری‌ها را جلب کند و پیش از پایان نیم فصل جای خود را به مجید جلالی داد.

ماشین سازی کپی از برادر بزرگتر

ماشین سازی هم تحت تاثیر سیاست‌های مالک مشترک با تراکتور افراد زیادی را روی نیمکتش تجربه کرد. آنها در ابتدای فصل وحید بیاتلو مربی جوان و فصل قبل نود ارومیه را به عنوان سرمربی معرفی کردند. سپس وحید اخباری یک مربی جوان دیگر جانشین او شد. در نهایت هم ماشین سازان هدایت تیم فوتبال خود را به مهدی پاشازاده، کاپیتان اسبق استقلال سپردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =