تاسیس مدارس عالی مهارتی، ماموریت جدید سازمان سما در استان هاست

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بندرعباس و نشست با مسئولان این منطقه از تاسیس مدارس عالی مهارت، توسط معاونت سما در مراکز استان ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بندرعباس  و نشست با مسئولان این منطقه از تاسیس مدارس عالی مهارت، توسط معاونت سما در مراکز استان ها خبر داد.

سید محمد بطحایی در حاشیه این  بازدید و نشست با مسئولان این منطقه ویژه، از انعقاد تفاهم نامه همکاری در روزهای آینده خبر داد و گفت: مقرر شده در راستای همکاری هدفمند و موثر، تفاهم نامه همکاری در راستای تعامل بهتر و موثر تر مابین دانشگاه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی انجام شود.

وی با تشریح  اهداف این تفاهم نامه افزود: باتوجه به اینکه نیاز مبرم امروز جامعه به نیروهای کاردان و ماهر در همه حوزه ها است افزود: ممکن است بسیاری از فارغ التحصیلان ما مدرک تحصیلی رسمی از دانشگاه ها داشته باشند ولی از داشتن مهارت های لازم نیاز بی بهره باشند که ماموریت  مدارس عالی مهارت در حوزه سما دادن گواهی شایستگی به جای یک مدرک رسمی است.   

بطحایی اضافه کرد: در این مدارس دوره های 3 تا 6 ماهه جهت مهارت افزایی به متقاضیان داده می شود و مستقیما ناظر بر کار و ایجاد اشتغال است تا فرد بتواند مهارت لازم را در شغل ها و حرف مختلف خدماتی، فنی و... برای ورود به بازار کار بدست آورد.

رئیس سازمان سما افزود: حدود 20 واحد از این دست مدارس در کشور تاسیس و راه اندازی شده و در آینده نزدیک با میان سنجی که از بازار کار انجام خواهد داد در کنار ایجاد تعامل و همکاری با سازمان فنی و حرفه ای کشور، حوزه کاری خود را گسترش و خدمات خود را به جامعه ارائه می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار تعامل با صنایع  بزرگ استان را یکی از سیاست های راهبردی این دانشگاه در راستای دادن آموزش های لازم و برگزاری دوره های کوتاه مدت به صنایع عنوان کرد و گفت: تعامل دوجانبه در این حوزه باعث می شود با نیاز سنجی صنایع، دانشگاه اقدام به تربیت و پرورش نیروهایی بگیرد که در کنار آموزش، مهارت نیز کسب می نمایند و می توانند با توجه به نیاز صنایع، در آنجا مشغول به کار شوند.  

احسان کامرانی افزود: در این راستا، تفاهم نامه های همکاری با برخی صنایع و شهرک های صنعتی منعقد شده و در حال پیگیری و اجرای مفاد آن در جهت کیفیت افزایی و مهارت آموزی به کارگران و نیروهای صنایع و حتی دانشجویان با استفاده از توانمندی های یکدیگر هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم نامه، راه را برای مهارت افزایی و تربیت نیروهای متخصص و کارآزموده فراهم سازد.

کد خبر: 1090212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =