امور پژوهشی در شرایط بحران نجات بخش کشور است

مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امور پژوهشی تعطیل بردار نیست و در شرایط بحران، می‌تواند نجات بخش باشد، گفت: در شرایط سخت کارهای مهمی می توان انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هماهنگی اعضای کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر که با حضور و رؤسای مراکز تحقیقاتی واحدهای چند استان برگزار شد با بیان اینکه برگزاری حضوری این جلسه در شرایط کرونا که با ایجاد دغدغه ها و نگرانی هایی همراه بود، یک دلیل خاص و ویژه داشت، گفت: ضرورت تشکیل جلسه در این است که باید به یاد داشت میهن اسلامی ما به واسطه دشمنان همواره در شرایط بحرانی قرار داشته و تمامی هم وطنان ما در شرایط بحرانی زندگی و تلاش کردند، به دنبال اهداف نظام و کشور بودند و به فضل الهی در همین شرایط سخت کارهای مهمی انجام دادند.

محمدی با بیان اینکه از اول انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون شرایط های سخت نظیر جنگ تحمیلی، تحریم ها و مباحث متعدد وجود داشته است، عنوان کرد: کرونا هم پدیده ای است که همه دنیا را درگیر کرده که ضمن اینکه باید اصول مراقبتی را رعایت کرد، اما نباید کار را زمین گذاشت.

وی با بیان اینکه حتی قبل از ورودکرونا به کشور مراکز تخحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با این پدیدیه شوم بسیج شده بودند، توضیح داد: به طور مثال دوربین حرراتی واحد مشهد قبل از اعلام رسمی کرونا در کشور به بهره برداری رسیده بود که بیانگر این است که دانشگاه خود را برای مقابله با کرونا آماده نشان داد و پس از آن نیز ابلاغ شد که امور پژوهشی در ایام کرونا تعطیل بردار نیست و در شرایط بحران، پژوهش می تواند نجات بخش باشد.

مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اهمیت کنسرسیوم ها بسیار بالاست، عنوان کرد: اگر بتوان شبکه سازی صحیح انجام داد، قطعاً این امری که آغاز شده در گام های بعدی راحت تر به پیش خواهد رفت و می توان ایجاد کنسرسیوم های دیگر متناسب با نیاز کشور که از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است، راهبردی تر مدیریت خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه تاکنون 2 جلسه هماهنگی کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر به صورت برخط برگزار شده است، تصریح کرد: در این جلسات قرار بر این شد، برنامه ای جامع تدوین و این برنامه با حضور اعضاء به سندی که اهداف، افق و برنامه های عملیاتی کنسریوم را که مورد انتظارات دانشگاه نیز از کنسرسیوم است، تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در این سند باید مسئولیت و سهم تک تک افراد و اعضا، جایگاه فعلی و مقصد نهایی کنسرسیوم مشخص و برنامه ها با بررسی و تصویب تمام اعضا به چراغ راه آینده شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان به تمام اهداف برنامه ریزی های انجام شده دست یافت، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه و خانواده است و زیبایی دانشگاه آزاد اسلامی این است که یک خانواده بزرگ و متحد است که در جای جای میهن اسلامی گسترده و مشغول خدمت رسانی است از این رو تمامی توان و پتانسیل دانشگاه در یک ظرفیت متمرکز در اختیار تک تک واحدهای دانشگاهی قرار دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1090249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =