برگزاری اولین رویداد ملی فناورانه عشایر محور در سال 1400 

مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد در سفر به استان سمنان از برگزاری اولین رویداد فناورانه عشایر محور در سال 1400 خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی رئیس پور مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت به همراه حبیب اسفندیار مدیر اداره شتاب دهنده و طاهر ارمغانی مدیر اداره طراحی دوره های آموزش فناوری و کار آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی  به منظور بررسی امکانات و زیرساخت های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سمنان و مهدیشهر به این استان سفر کردند.

در ابتدای این سفر از مراکز رشد واحدهای فناور، هسته های فناور و زیرساخت های فناورانه واحد سمنان بازدید به عمل آمد و ظرفیت واحد سمنان برای ایجاد شتابدهنده تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این بازدید  عبداله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: طرح های برون دانشگاهی فراوانی در استان سمنان در حال انجام است و تمام امکانات برای حمایت از اعضای هیئت علمی جهت اخذ طرح های برون دانشگاهی و جذب درآمد بسیج شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت های دانشگاهی استان سمنان در راستای توفیقات بیشتر در حوزه فناورانه و زیرساخت های این حوزه به کار گرفته شده است.

 رئیس پور در پایان بازدید از واحد سمنان ضمن تقدیر از حمایت های عبداله خالصی دوست در توسعه زیرساخت های فناوری استان خاطرنشان کرد: زیرساخت های منطقه ای شهر سمنان نظیر قطعه سازی، معادن و مصالح ساختمانی فضا را برای ایجاد زیست بوم فناوری مهیا می کند.


علی رئیس پور و مدیران اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر نیز بازدید کردند. در این بازدید ابتدا به مقام شامخ شهید گمنام آرمیده در دانشگاه ادای احترام شد و سپس امکانات واحد مهدیشهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین رئیس پور و هیئت همراه در راستای ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت در حوزه محصولات عشایر محور، از موزه عشایر ایل سنگسر، خانه بوم گردی سرای ایل سنگسر، کارگاه خشت و سفال استاد دانایی فرد، نمایشگاه صنایع دستی کژین نیز بازدید نموده و با منتورهای تخصصی حوزه صنایع خلاق دیدار کرده و امکانات موجود در شهرستان را در راستای ترویج مبحث کارآفرینی مورد ارزیابی قرار دادند.

لازم به ذکر است در پایان این بازدید نشستی با حضور مسئولین دانشگاهی و شهرستانی برگزار شد تا چالش ها و آسیب های پیش رو در حوزه توسعه و ترویج محصولات صنایع دستی عشایری مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست صفایی رئیس واحد مهدیشهر تصریح کرد: تمامی موارد برای جذب منتورهای تخصصی و ایجاد فضای همکاری با ایشان در حوزه صنایع دستی و محصولات عشایری صورت گرفته است.

رئیس پور نیز در پایان از برگزاری اولین رویداد فناورانه عشایر محور در سال 1400 خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090258

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =