دانشکده مهارت و کارآفرینی در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس دانشکده مهارتی و کارآفرینی در مراکز استان ها خبر داد و گفت: دانشکده مهارتی با نگاهی متفاوت و مجزا در کنار مدارس عالی مهارتی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)،  سید محمد بطحایی در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان و روسای واحدها و مراکز  و روساس شوراهای تخصصی برگزار شد با  اشاره به روند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده و به اینجا رسیده است  و اکنون ماموریت دانشگاه تفاوت چشمگیری یافته و به دلیل تغییر شرایط در جهان، باید استراتژی جدید و نوپایی را در این مسیر تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصرار بر استمرار روش های منسوخ آموزشی و پژوهشی تنها وقت تلف کردن است افزود: حرکت به سمت فن آوری های نوین آموزشی  پرسرعت، نوگرا، جذاب  در دسترس و سهل می تواند ما را در بازار رقابت موفق تر سازد.

رئیس سازمان سما با یادآوری اینکه امروز فن آوری های فضای در حال جایگزین شدن فن آوری های قدیمی هستند گفت: ما باید خود را با ورود به دنیای جدید با فن آوری پیشرفته آماده سازیم  و اگر نتوانیم در این پروسه با توسعه علم و فناوری همراه شویم بدون شک عواقب بدی در انتظار خواهد بود.

بطحایی با  بیان اینکه سه مولفه دانش، مهارت و تعهد می تواند شاکله شایستگی یک فرد را رقم بزند افزود: مدیران شایسته با برنامه ریزی صحیح،  استراتژی حرکت نوین و کیفیت بخشی هدفمند  می تواند چیدمان یک پازل را در حوزه رقابت بر محور مهارتی برای رسیدن به هدف غایی، تضمین و استمرار بخشند که حضور مدیران شایسته امروز نیاز مبرم برای ماندن در میدان  رقابت  است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، مهارت آموزی را یک رویکرد مهم  دانست و گفت: تاسیس دانشکده مهارتی  در کنار مدارس عالی مهارت می تواند رویکردی جدیدی در جهت تربیت نیرو های کاردان و متخصص رقم بزند، افزود: دانشکده مهارت و کارآفرینی در راستای  اجرای قانون جامع آموزش های فنی، حرفه ای   و مهارتی مجلس شورای اسلامی است  که بعد از تحصیل، شخص موفق به اخذ مدرک رسمی کاردانی یا کارشناسی  می شود که امید است این مدارج  تا مقطع دکترای نیز ارتقا یابد ولی در مدارس عالی مهارت  شخص مدرک رسمی دریافت نمی کند و با دیدن آموزش های دوره ای می تواند مهارت لازم را در زمینه مورد نیاز کسب و  مدرک مهارت  دریافت نماید.

وی اظهار امیدواری کرد با نگاهی نو و برنامه ریزی درست بتوان همگام و همراه با فنآوری و تکنولوژی همراه شد و در حوزه آموزش و تربیت نیروهای کاردان و مجرب، بتوان میدان دار عرصه  رقابت باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه، دانشگاه آزاد اسلامی را  به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی عالی استان هرمزگان خواند که در اکثر نقاط استان دارای واحد و مرکز دانشگاهی است و حدود نیمی از بارآموزش عالی استان را به دوش کشیده و در حوزه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و کشاورزی پاسخگوی نیاز استان است.

کامرانی با بیان اینکه 75 در صد کارکنان و مدیران ادارات، سازمان ها، ارگان ها و ... دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این نشان از نظام ظرفیتی بالای تعلیم و تربیت در این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در استان هرمزگان علاوه بر اینکه در حوزه آموزش عالی موفق عمل کرده بلکه در حوزه آموزش و پرورش و ایجاد مدارس سما نیز موفقیت های چشمگیری داشته و این مدارس از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان در دو بخش خواهران و برادران به عنوان یک برند آموزشی مطرح، فعالیت می کند و در بیشتر مقاطع نیز به دلیل محدودیت توسعه پاسخگوی متقاضیان ثبت نام نمی باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر به فعلیت رساندن بسیاری از ظرفیت های بالقوه  در استان هرمزگان گفت:ظرفیت های بزرگ کشاورزی در شمال، شرق و غرب هرمزگان، صنایع بزرگ در غرب، بنادر و مناطق آزاد تجاری در جنوب، بهره مندی از دریاس خلیج فارس و دریای عمان از ظرفیت های عظیم و بزرگی است که تا کنون به نحو احسن مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

کامرانی با تصریح اینکه، دریای آزاد جنوب خود به تنهایی ظرفیت عظیمی را در حوزه های نفت، پتروشیمی، لجارت دریایی، شیلات، گردشگری، ورزش های آبی و... در خود نهفته است یادآور شد: 15 تنها  در صد از ظرفیت این دریا مورد بهره برداری قرار می گیرد که می توان با برنامه ریزی صحیح در حفظ زیست بوم های منطقه و حفظ محیط زیست و ذخایر ارزشمند دریایی این ظرفیت را تا بالای 50 در صد افزایش داد بدون اینکه لطمه ای به دریا از نظر استانداردهای زیست محیطی اتفاق بیافتد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1090259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =