برنامه علمی استان‌ها براساس نیاز و پیشنهاد صنایع تدوین می شود

مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در طرح پویش براساس نیاز و پیشنهاد صنایع برنامه‌های علمی تدوین می شود و دانشجویان فعالیت‌های خود را انجام می دهند و در نهایت با تجمیع، نتایج کاربردی به صنعت اعلام خواهد شد که این فرآیند هیچ هزینه ای برای صنایع نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه انعقاد تفاهم نامه با مؤسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر با بیان اینکه به واسطه حضور در بخش های آزمایشگاهی و ارتباط با صنعت دانشگاه از اماکن صنعتی بسیاری بازدید کرده است، گفت: مجموعه شهید محلاتی یکی از مجموعه های پویا، فعال و توانمند کشور است.

وی گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی را در تمام کشور یک مزیت مهم برشمرد و اظهار کرد: در کنار این گستردگی، انسجامی وجود دارد که تصمیمات ستادی دانشگاه در کمترین زمان به اجرا در می آید.

محمدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات اخیر به دنبال استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها و دارایی های دانشگاه است، توضیح داد: ابتدا بحث شبکه سازی مطرح شد و در اولین گام واحدها و مراکز دانشگاهی هر استان تحت مدیریت واحد مادر در استان قرار گرفت تا وحدت رویه در امور ایجاد شود.

این مقام مسئول اقدام دیگر دانشگاه را برقراری ارتباط بیشتر میان استان ها معرفی و ادامه داد: این مسئله در قالب طرح شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد و با ایجاد کنسرسیوم ها در زمینه های مختلف، توانمندی ها در حال تجمیع است.

مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه معتقد است حتی با دارابودن تجهیزات، توانمندی و نیروی انسانی پای کار باز هم بدون استفاده از تجربیات عملی، روند رشد به کندی پیش خواهد رفت و از سوی دیگر نیز صنایع هم بدون ارتباط با مراکز علمی، درگیر روزمرگی ها خواهد شد و در مسیری ثابت فعالیت خواهد کرد و از روند پیشرفت و دست یابی به دانش روز دور خواهد ماند.

محمدی با تأکید بر اینکه پیشرفت دانشگاه و صنایع در گرو ارتباط و تعامل با یکدیگر است، تصریح کرد: دانشگاه برای تحقق این مسئله اقدامات مناسبی انجام داده است. یکی از این موارد ایجاد کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه است که متشکل از نیروهای دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و نمایندگان صنایع و دولت هستند که در این کانون ها نیاز صنایع اخذ می شود و با زبان علمی و آکادمیک تعریف و در قالب مراکز رشد و تحقیقاتی در صدد رفع آن اقدام خواهد شد.

این مسئول افزود: گام دوم، طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی است که در این طرح با مشورت صنایع، از ابتدا، دانشجویان تحت نظر صنایع در دانشگاه تحصیل می کنند و دوره های عملی را در صنایع مربوط خواهد گذراند تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

وی طرح سوم را اجرای هدفمند پایان نامه ها و رساله معرفی و اذعان کرد: در این طرح براساس نیاز و پیشنهاد صنایع برنامه های علمی تدوین می شود و دانشجویان فعالیت های خود را انجام می دهند و در نهایت با تجمیع، نتایج کاربردی به صنعت اعلام خواهد شد که این فرآیند هیچ هزینه ای برای صنایع نخواهد داشت.

محمدی با تأکید بر اینکه حضور در کنار صنایع کشور برای تمامی نهادها یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: حضور امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در قالب کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر بیانگر این مسئله است که مؤسسه شهید محلاتی و یا هر بخش صنعتی با انعقاد قرارداد با دانشگاه استان بوشهر در حقیقت با کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وارد قرارداد شده و امکان بهره گیری از ظرفیت و توانمندی تمامی دانشگاه های آزاد کشور میسر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1090286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =