کاش با هم می‌رفتید

نحوه اخذ تصمیم برکناری محمود فکری از هدایت استقلال، مصداق بارز کارنابلد بودن مدیران فوتبال باشگاهی کشورمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیرکریمی(کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ وقتی می‌گوییم در حوزه مدیریت فوتبال، افراد تصمیم‌گیرنده و تاثیرگذار حداقل باید بویی از این رشته و مناسبات و قوانین نوشته شده و نشده فوتبال برده باشند، دلیل ما همین عزل و نصب‌های بدموقع دوستان است. نمونه بارز این مسئله وضعیت این روزهای استقلال هست که دقیقا نشانگر وضعیت هولناک تصمیمات خلق الساعه یا حداقل زمان بندی اجرای بد تصمیمات می باشد. برکناری محمود فکری فقط با یک بازی در نیم فصل دوم و بعد از دریافت حکم ابقا از طرف همین هیات مدیره عجیب و سوال برانگیز هست به نظر می‌رسد.

نیم فصل اول

پانزده بازی زمان کمی نبود برای حداقل رسیدن کادرفنی به یک ترکیب ثابت، برای ایجاد رابطه دوستانه تر و بدست آوردن دل هواداران، برای اثبات داشته‌های فنی و مدیریتی، کاری که کادرفنی استقلال می‌توانست با ثابت کردن خود به افکار عمومی در این مدت به ثبات برای ادامه راه دست یابد و نیافت. اگرچه از لحاظ جدول و جایگاه آنها شاید جایگاه بدی را در پایان نیم فصل اول کسب نکردند اما به هیچ وجه بخصوص از اواسط نیم فصل اول محمود فکری توانایی اغنای افکار عمومی را از خود نشان نداد نه از بعد فنی و نه در بعد مدیریتی.

برکناری

استعفا یا اخراج، چه فرقی دارد؟ نکته اصلی برکناری فکری هست. در چه زمانی؟ دقیقا اگر قرار بود صرفا بعد از آن همه جنجال و هیاهوی هواداران و خوراک‌های درست و غلط رسانه‌ای حکم بر ابقای این کادر فنی بدهید چرا صرفا با یک بازی آن هم با تساوی در زمین و حریف، چمن مصنوعی در ارتفاع بالای رفسنجان و جلوی تیمی فوتبال بلد اینکار را انجام دادید؟ این دقیقا یعنی هدر دادن قریب به بیست روز از طول عمر فوتبالی یک باشگاه درگیر مسابقات. تیم که در کوران مسابقات حالا باید از روی تفکرات یک مربی روی شکل کار مربی دیگری سوییچ کند و هیچ تضمینی برای موفقیت مربی بعدی هم نیست.

علامت سوال

اگر واقعا رفتن فکری به صلاح این تیم بود بهتر نبود همان ابتدای تعطیلات بین دو نیم فصل اینکار انجام می‌شد؟ تا شاید به این سادگی اختلاف امتیاز استقلال به شش امتیاز با حریف سنتی صدرنشین جدول نمی‌رسید؟ اگر این اتفاق می‌افتاد حدودا دو هفته بین نیم فصل سرمربی جدید این تیم را تمرین می‌داد؟ داشته‌های خود را خرج می‌کرد و اندیشه‌هایش سریعتر در کالبد این تیم بی روح برای ادامه راه دمیده می شد. کشتن این زمان یعنی از دست دادن خیلی از معیارها برای موفقیت نسبی تیم در ادامه راه.

ای کاش

ای کاش زودتر و خیلی زودتر اگر قرار بود اینکار را انجام می‌دادید حکم به برکناری فکری می‌دادید. قریب به بیست و چند روز دیگر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در راه است، بازی با فولاد در پیش هست و در کل نیم فصل دوم، جام حذفی هم از راه خواهد رسید و اینها همه مشکلات کادر فنی جدید خواهد بود، حداقل لطف برکناری زودتر این بود که سرمربی جدید خریدهای جدید بین دو نیم فصل را با میل خود انجام می‌داد تا شاید راهگشای تیم باشد، و حتی شاید شخصیت بازیکنان و باشگاه خدشه دار نمی‌شد. و در آخر اصلا ای کاش شما هم با فکری می‌رفتید تا شاید حتی به غلط یا درست گروهی دیگر آزمون و خطا می‌کردند بلکه سبب خیری نه صرفا برای استقلال بلکه برای فوتبال این مملکت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =