هم‌افزایی فضای دانشجویی در سایه وحدت اسلامی رقم می‌‎خورد

رئیس کارگروه تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وجود وحدت اسلامی در دانشگاه‌ها، موجب جلوگیری از تفرقه و دشمنی، ایجاد هم افزایی میان اقشار مختلف دانشجویان و زدودن کینه‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم وحدت مذاهب در دانشگاه‌های کشور اظهارکرد: وحدت، اصل پذیرفته شده در عالم اسلام محسوب می‌شود؛ درواقع اسلام بر دو پایه مهم استوار است که شامل کلمه توحید(لا اله الا الله) و توحید کلمه(وحدت) می‌شود.

وی افزود: جهان اسلام با اتکای به این دو بال می‌تواند حرکت داشته باشد زیرا که تمامی ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی بعد از توحید و خدا پرستی، به لزوم وحدت در میان مسلمان دعوت کرده‌اند. با نگاه به فرایض دینی از جمله نماز جمعه، حج و...، متوجه خواهیم شد که مبانی اصلی آن‌ها، دعوت به وحدت است. در مراسم حج به عنوان بزرگترین تجمع مسلمانان شاهد هستیم که همه افراد بدون توجه به رنگ پوست و نژاد در کنار یک دیگر هستند.

علم الهدی ادامه داد: دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی، باید زمینه وحدت آفرینی را در جامعه فراهم کند؛ در گذشته عمده فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب در حوزه‌های علمیه انجام می‌شد و لذا خلأ فعالیت‌های تقریبی در دانشگاه‌ها وجود داشت. خوشبختانه تاسیس دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌ پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دو دانشگاه بزرگ کشور مورد استقبال قرار گرفت و فعالیت‌های بسیار خوبی نیز در این مدت انجام شده است.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تعطیلی دانشگاه‌ها و شیوع کرونا سبب شد تا فعالیت‌های دفاتر تقریب اندکی با کندی مواجه شود؛ اما ما سعی کردیم با برگزاری جلسات مجازی و وبیناری، روند فعالیت‌های مثبت این دفاتر را ادامه دهیم. امیدواریم در چندماه آینده، اقدامات دفاتر تقریب مذاهب با گستردگی بیشتری انجام شود و بتوانیم  تاثیرگذاری خوبی در واحدهای مرزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: البته وحدت میان مذاهب، بر عهده یک شخص یا یک سازمان نیست؛ به همین دلیل ما از تمامی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که دارای تفکر تقریبی باشند، برای نقش آفرینی در دفاتر تقریب مذاهب دعوت می‌کنیم و دست آن‌ها را به گرمی می‌فشاریم. مسئله وحدت امروز یکی از اولویت های اصلی جهات اسلام محسوب می شود و لذا به دنبال این هستیم که از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای تبییت هرچه بیشتر این حوزه استفاده کنیم.

علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: وجود وحدت اسلامی در دانشگاه‌ها، موجب جلوگیری از تفرقه و دشمنی، ایجاد هم افزایی میان اقشار مختلف دانشجویان و زدودن کینه‌ها خواهد شد. درواقعا در سایه وحدت می‌توانیم در کنار یک دیگر قرار بگیریم و از تفکرات مختلف استفاده کنیم. این فرآیند در نهایت موجب پیشرفت جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090293

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =