جمهوریخواهان از طرح مقابله با رفع تحریم های ایران رونمایی کردند

ادعا می شود که کمیته مطالعاتی حزب جمهوریخواه از طرحی رونمایی کرده که با مانع تراشی برای رفع تحریم ها، مسیر بازگشت به توافق هسته ای را دشوار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وبگاه واشنگتن فری بیکن وابسته به محافظه کاران آمریکا مدعی است که جمهوریخواهان کنگره عزمشان را جزم کرده اند تا مانع از رفع تحریم ها علیه ایران شوند.

این درحالی است که طبق ادعاها، مخالفت با رفع کامل تحریم ها جنبه ای فراحزبی دارد و در نهایت این مسئله دولت جدید واشنگتن را به تجدید نظر در رویکرد دیپلماتیک خود وادار می کند.

آن طور که گفته می شود؛ کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان که بزرگترین مجمع قانون گذاران راستگرای کنگره آمریکا است؛ دیروز سه شنبه، از جامع ترین طرحی رونمایی کرد که راه جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور را برای کاهش فشار حداکثری علیه ایران سد می کند.

این جمهوریخواهان مدعی شده اند مادامیکه برنامه هسته ای-موشکی ایران و حمایت از تروریسم (!) به طور کامل متوقف نشود؛ تحریم های ایران به قوت خود باقی است.

به ادعای واشنگتن فری بیکن، این یکی از جامع ترین مواضع سیاسی است که مجمع جمهوریخواهان طی ۴۷ سال گذشته اتخاذ کرده است.

علاوه بر این، جمهوریخواهان متعهد شده اند که از طریق برگزاری جلسات استماع، دولت بایدن را وادار به پاسخگویی در قبال اقداماتی کنند که در برابر ایران اتخاذ می شود. برای مثال، وقتی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ماه گذشته خیلی بی سر و صدا با مقامات چینی صحبت کرد؛ جمهوریخواهان وزارت خارجه را ملزم کردند تا محتوای این رایزنی ها را با آنها در میان بگذارد.

آنها همچنین این پیام را به دولت بایدن منتقل کرده اند که هرگونه توافق با ایران، بدون برخورداری از حمایت جمهوریخواهان، دوام چندانی نخواهد داشت و به محض اینکه آنها مجدداً قدرت را به دست بگیرند؛ همه موانع برداشته شده را باز می گردانند.

به گزارش ایسکانیوز؛ رسانه محافظه کار واشنگتن فری بیکن به گونه ای تظاهر می کند که گویا جمهوریخواهان در اتخاذ مواضع ضد ایرانی با دموکرات ها فرق دارند و دولت بایدن قصد رفع تحریم های ضدایرانی را دارد.

این در حالی است که دولت آمریکا فارغ از اینکه جمهوریخواه باشد یا دموکرات، رویکرد دشمنی با ایران را در پیش می گیرد و تنها در راه و روش اندکی متفاوت است.

بایدن هم ثابت کرده که قصد دارد از تحریم های وضع شده در دوره ترامپ به عنوان ابزار چانه زنی در مسیر بازگشت به برجام استفاده کند حال آنکه ایران با عزمی راسخ جلوی این باج خواهی ایستاده و می گوید تا تحریم ها رفع نشود؛ حرفی برای گفتن با آمریکا ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =