آموزش الکترونیکی در ایام پسا کرونا ادامه یابد

معاون اول رئیس جمهور از وزارت علوم در خواست کرد سیاستی که با ارائه آموزش الکترونیکی در ایام کرونا پیش گرفتند در ایام پسا کرونا نیز ادامه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اسحاق جهانگیری ۱۳ اسفند ۹۹ در چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی که به صورت مجازی در مؤسسه مهر البرز برگزار شد گفت: با شیوع کرونا در دنیا تحولات فناوری ارتباطات شدت گرفت و شیوع این ویروس موجب شد برنامه دانشگاه‌ها و مدارس صورت جدیدی پیدا کند.

وی با بیان اینکه نهادهای علمی، استادان و محققان باید برای دولت، جامعه و همه ذی نفعان یادگیری چاره‌اندیشی کنند، افزود: امسال دستاورد علمی جدیدی که در ایام کرونا به عنوان راهکار ارائه شد، آموزش مجازی بود که در سطح کشور توسعه پیدا کرد و من از وزارت علوم می‌خواهم سیاستی که در ایام کرونا (آموزش مجازی) پیش گرفتند در ایام پسا کرونا نیز ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یادگیری الکترونیکی پارادایم جدیدی از آموزش عالی بوده که باید نهادینه شود و با حمایت‌های قانونی زمینه مشارکت غیر دولتی‌ها در این بخش فراهم شود و برای توسعه آن باید در این بخش، سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه علمی موجب توسعه همه جانبه ایران است افزود: پیشبرد پر شتاب آموزش عالی مسئولیت ملی و همگانی است و درخواست ما این است که دولت را در انجام این مسئولیت ملی همراهی کنند.

جهانگیری با تاکید بر این موضوع که باید تحولاتی که فناوری اطلاعات در حوزه یادگیری ایجاد کرده است را به رسمیت بشناسیم، افزود: اگر امروز دانشگاه و مدارس ما به دلیل کرونا تعطیل نشده است به دلیل استفاده از دستاورد بزرگ آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه باید برای تقویت زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی سرمایه‌گذاری کرد، افزود: باید شرایط و امکانات لازم برای بهبود کیفیت آموزش الکترونیکی را فراهم کرد، و در این راه دستگاه‌های دولتی به تجارب بخش غیردولتی توجه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =