ترکیه تغیییر رفتار خود در قبال فرانسه را در عمل نیز نشان بدهد 

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی با اشاره به اینکه ترکیه انتقاد و اهانت به پاریس را متوقف کرده عنوان داشت که برای بهبود روابط، آنکارا باید در عمل نیز تغییر رفتار خود را نشان بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز؛ «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، امروز چهارشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: ترکیه اهانت به فرانسه و اتحادیه اروپا را متوقف کرده اما تا زمانیکه آنکارا اقدامات واقعی در این رابطه انجام ندهد روابط ما همچنان شکننده خواهد بود.

لودریان که در مجلس فرانسه سخنرانی می کرد در ادامه افزود: دیگر از اهانت خبری نیست و گفتارها خیلی اطمینان بخش شده اند اما ترکیه باید در عمل نیز تغییر رفتار خود را نشان بدهد.

به گفته وزیر خارجه فرانسه، اقدام ترکیه در خارج کردن کشتی اکتشافی از دریای مدیترانه و همچنین تمایل برای مذاکره با یونان نشانه های مثبتی از تغییر رویه آنکارا هستند.

روابط ترکیه و فرانسه در سال گذشته به دلیل مداخله پاریس در تحولات مدیترانه شرقی و انتقاد از اقدامات ترکیه در این منطقه به سردی گرایید و مقامات دو کشور انتقادات تندی را متوجه یکدیگر کردند تا جائیکه حتی برخی رسانه ها و کارشناسان از احتمال بروز درگیری نظامی بین ترکیه و فرانسه سخن می گفتند.

با این وجود اما در ماه گذشته میلادی ناتو از تصمیم خود برای تدوین یک نقشه راه برای عادی سازی روابط با ترکیه خبر داده بود.

در همین رابطه روز گذشته «رجب طیب اردوغان» و «امانوئل ماکرون» روسای جمهور ترکیه و فرانسه، بصورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =