امسال از خودمان انتظار قهرمانی داشتیم

سرمربی تیم روئینگ دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موفقیت تیم آقایان و بانوان این تیم گفت: امسال شروع خوبی داشتیم و در صورت ادامه همکاری شرایط بهتری ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،هادی شاه‌مرادی؛ امسال نخستین دوره لیگ برتر روئینگ کشور برگزار شد و در پایان این رقابت ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد در بخش آقایان به مقام قهرمانی و در بخش بانوان به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.

در همین خصوص گفتگویی با افشین فرزام مربی تیم روئینگ دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادیم که در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

برای شروع گفتگو کمی از خود و سابقه حضورتان در بخش ورزش دانشگاهی بگویید

بنده از سال ۱۳۷۱ فعالیتم در قایقرانی را آغاز کردم. از سال ۱۳۸۵ وارد رشته روئینگ شدم و حضورم در این رشته ورزشی را در استان تهران ادامه دادم که تا به امروز مسئول کمیته روئینگ این استان هستم. از سال ۱۳۸۹ هم مسئولیت هدایت تیم ملی به من سپرده شد و در حال حاضر برای یازدهمین سال پیاپی سرمربی تیم ملی هستم و طی این مدت بعضا در تیم آقایان و بعضا در تیم بانوان و در مقاطعی هم برای هر دو بخش مسئولیت هدایت تیم را بر عهده داشتم.

امسال توسط فدراسیون قایقرانی اولین دوره لیگ برتر روئینگ کشور برگزار شد که در همین راستا من کارم را با تیم دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کردم تا به نوعی نخستین حضورم در لیگ برتر روئینگ با این تیم رقم بخورد.

البته سال ۲۰۱۵ به عنوان سرمربی تیم دانشجویان در مسابقات المپیک دانشجویان حضور داشتم که در آن سال نخستین همکاری من با بخش دانشگاهی صورت گرفت.

شرایط مسابقات امسال در مجموع به چه صورت بود و تیم شما با چه امکاناتی در مسابقات شرکت کرد؟

با توجه به اینکه مسابقات امسال اولین دوره لیگ برتر قایقرانی بود شرایط قابل قبولی داشت. خصوصا در نیم‌فصل دوم شرایط فنی و برگزاری مسابقات نسبت به نیم‌فصل اول ارتقا پیدا کرد و رقابت خوبی بین تیم‌ها شکل گرفت و مطمئن هستم برای مسابقات آتی که سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود شاهد کیفیت بالاتر و حضور تیم‌های بهتری خواهیم بود.

در فصلی که گذشت شرایط تیم ما بد نبود و با توجه به اینکه اولین دوره همکاری‌مان بود شروع خوبی محسوب می‌شود و قطعا در صورت ادامه همکاری با دید بازتری بتوانیم شرایط بهتری ایجاد خواهیم کرد.

شخص شما برای سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟

با توجه به اینکه از اواسط اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم، باید با دو نماینده آقا و خانم تیم خودمان که احتمالا بهمن نصیری و نازنین ملایی خواهند بود، عازم این رقابت‌ها شویم. لازم به ذکر است که این تیم به نوعی تیم دانشگاه آزاد اسلامی هم محسوب می‌شود چرا که هم بنده به عنوان مربی و هم پاروزنان این تیم همگی عضو تیم دانشگاه آزاد هستیم.

نتیجه‌ای که در مسابقات امسال کسب کردید طبق انتظار خودتان بود؟

بله این نتایج برایم قابل پیش بینی بود. ما در بخش آقایان توانستیم با اختلاف زیاد به مقام قهرمانی برسیم و در بخش بانوان نیز با اختلاف امتیازی خیلی کم در سکوی دوم قرار گرفتیم.

 سخن پایانی

امسال دانشگاه آزاد اسلامی حضور پررنگی در اکثر رشته‌های ورزشی دارد و این حرکت خیلی خوبی است که آغاز شده و امیدوارم ادامه داشته باشد. قطعا با این نگاه، دانشگاه آزاد می‌تواند نقش مهمی در زمینه ورزش‌های قهرمانی کشور ایجاد کند و باید این مهم را ممنون مدیریت بخش ورزشی این دانشگاه که دکتر لشگری و دیگر عزیزان هستند باشیم. چرا که در بُعد اجتماعی ورزش قهرمانی گام بزرگی برداشته شده و این اتفاق در بین دانشجویان هم انگیزه مضاعفی ایجاد کرده است. از شما و سایر رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنم چرا که با انعکاس و تلاش اصحاب رسانه تمامی این موارد و اتفاقات دیده شده و به رشد و ارتقای رشته‌های غیر فوتبالی کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090383

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =