امیر سرتیپ نصیرزاده: پهپاد کمان ۲۲ به زودی پرواز می‌کند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پهپاد کمان ٢٢ توانایی حمل محموله‌های مختلفی مثل بمب و موشک را داراست و به زودی پرواز خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده درباره پهپاد کمان ٢٢ و ویژگی‌های عملیاتی آن گفت: رسانه‌ها تا حدودی از این پهپاد اطلاعاتی منتشر کرده‌اند و ما از مراحل پایانی ساخت این پهپاد بازدید داشته‌ایم و ان‌شاءلله به زودی پرواز خواهد کرد.

 فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پهپاد کمان ٢٢ توانایی حمل محموله‌های مختلفی همچون بمب و موشک را داراست. یکی دیگر از ویژگی‌های این پهپاد؛ مداومت پروازی بالای آن است که در حدود ٢۴ ساعت تخمین زده می‌شود و می‌تواند برد بیشتری را هم داشته باشد؛ لذا در اهداف دوردست می‌تواند عملیات‌های متعددی همچون رزمی، مراقبت، پایش و شناسایی و عکس‌برداری را با استفاده از مقدار قابل توجهی مهمات اجرا کند که نتیجه آن افزایش توان رزم نیروی هوایی ارتش است.

 نصیرزاده در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی ادعا می‌کردند که ایران توان ساخت چنین پرنده‌ای را ندارد، اظهار کرد: آن‌ها بارها مشاهده کرده و دیده اند که هر چه ما ادعا کرده‌ایم، ساخته و وارد میدان رزم کرده‌ایم.

وی افزود: پهپاد کمان ١٢ مصداق بارز این موضوع بود که وقتی آن را معرفی کردیم خیلی‌ها آن باور نداشتند؛ اما در رزمایش‌ها شرکت و موفقیت آمیز عمل کرد؛ کمان ٢٢ هم به همین شکل است و آن‌هایی که به این موضوع دامن می‌زنند که این پهپاد اصلا وجود ندارد، حسود و معاند هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به پیشرفت صنعت داخلی کشورمان اظهار کرد: افرادی که تجهیزات پیشرفته ما را می‌سازند، از داخل دانشگاه‌های ارتش هستند سازندگان پهپاد کمان ٢٢ هم فارغ‌التحصیل دانشگاه هوایی شهید ستاری هستند. این نوع فعالیت‌ها و کارهای دانشی نتیجه بسیار خوبی به دنبال داشته و کمان ٢٢ هم از این دست فعالیت‌های پژوهشی است که به زودی وارد ناوگان هوایی خواهد شد.

امیر سرتیپ نصیرزاده در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قابلیت‌های مطرح شده برای پهپاد کمان ٢٢ آزمایش شده یا خیر؟ تصریح کرد: همه این قابلیت‌ها در مراحل متعدد طراحی و پیش بینی شده و آزمایش‌های متعدد زمینی و هوایی نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =