رقابت 185 هزار دواطلب کنکور دکتری آغاز شد

فرایند برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۰ با رقابت ۱۸۵ هزار و ۶۹ داوطلب در ۲۴۲ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهر آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ کنکور دکتری ۱۴۰۰با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۵ اسفندماه در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهر کشور کلید خورد.

فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی های داوطلبان  یک و نیم متر و در شهرهای استان خوزستان به ۲ متر افزایش یافته است. بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، آزمون فقط در حوزه های دارای سیستم تهویه مناسب برگزار می شود؛ البته به علت سردی هوا، صندلی داوطلبان کنار پنجره ها و سیستم های تهویه قرار نمی گیرد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ماسک به تعداد داوطلبان در حوزه های برگزاری توزیع می شود تا اگر داوطلبی ماسک نداشت یا نیازمند تعویض ماسک بود، از برگزارکنندگان آزمون در محل دریافت کند.

بر اساس خوداظهاری داوطلبان، کنکور دکتری ۱۴۰۰ تعداد ۵۲ داوطلبان کرونایی در سطح کشور دارد و کنکور این گروه از متقاضیان در بیمارستان های مورد نظر وزارت بهداشت، برگزار می شود.

درهای حوزه های امتحانی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه برای جلوگیری از تجمع داوطلبان گشوده شد و بازرسی بدنی با راکت و گیت صورت گرفت.

در حوزه های برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۰، اتاق های مجزایی برای داوطلبانی که شاید چند ساعت قبل از آزمون دچار علایم سرماخوردگی شده باشند، در نظر گرفته شده است.

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه اول کنکور دکتری ۱۴۰۰ دهه اول اردیبهشت ماه، انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز شده از نیمه اردیبهشت ماه و نتیجه نهایی این آزمون نیمه اول شهریورماه منتشر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =