ضرورت وجود آموزشیار/ ضعف‌ها برطرف می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تاکید بر اینکه بیان مزایای آموزشیار به معنای بی اشکال بودن آن نیست، گفت: سامانه ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود اما وجود آن بسیار ضروری بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سامانه آموزشیار در ۲ ترم گذشته به عنوان سامانه خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شده است. این سامانه علاوه بر اینکه به روند برخی از مشکلات گذشته بهبود بخشیده؛ اما جدید بودن و ارائه خدمت به کل واحدهای دانشگاه آزاد به صورت همزمان باعث ایجاد مشکلاتی برای دانشجویان شد.

با توجه به گذشت ۶ ماه از شروع به کار این سامانه، ایسکانیوز در گفت‌وگو با رئیس‌های واحدهای مختلف دانشگاهی به بررسی نقاط قوت و ضعف این سامانه خواهد پرداخت. اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، در اولین گفت‌وگو، ضمن برشمردن برخی مزایای این سامانه به این موضوع اشاره کرد که هوشمندسازی دانشگاه آزاد یک ضرورت است و گفت: «این سامانه در ابتدای راه قرار دارد و به کل واحدهای کشور هم سرویس می‌دهد؛ طبیعی است که زیرساخت‌های آن باید در گذر زمان توسعه پیدا کند.»

در ادامه بررسی سامانه آموزشیار سراغ حجت‌الاسلام فرج‌اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان رفتیم و نظرات وی را درباره این سامانه آموزشی جویا شدیم.

براتی با بیان اینکه سامانه آموزشیار هنوز اشکالاتی دارد که به مرور باید برطرف شود، گفت: با این همه این سامانه بسیاری از مشکلات سابق را حل کرده است. به عنوان مثال من به عنوان رئیس دانشگاه استان با استفاده از این سامانه در چند دقیقه می‌توانم از وضعیت همه واحدهای استان کسب اطلاع کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: بررسی شرایط واحدها از نظر نحوه ارائه دروس، تعداد کلاس، تعداد دانشجوی جذب شده، میزان شهریه پرداخت شده و مقایسه وضعیت کنونی با ترم‌های گذشته از نتایج مثبت این سامانه است.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه باید به خوبی مدیریت و ضعف‌های آن برطرف شود، ادامه داد: قطع و وصل شدن این سامانه در پاره‌ای از اوقات، مشکلاتی را هم برای دانشجویان و اساتید و هم برای واحدها ایجاد می‌کند که این مشکل باید به طور کامل برطرف شود.

براتی همچنین به این موضوع هم اشاره کرد که در پرداخت شهریه‌ها اشکالاتی وجود داشت که در حال حاضر برطرف شده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا همزمان با آغاز نیمسال دوم در استان خوزستان اظهار کرد: اگر این سامانه نبود با مشکلاتی زیادی روبرو می‌شدیم. ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در سیستم قبلی حضوری انجام می‌شد؛ این سامانه در کاهش مراجعات حضوری کمک زیادی به  دانشگاه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تاکید بر اینکه بیان مزایای آموزشیار به معنای بی‌اشکال بودن آن نیست، گفت: سامانه ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود؛ اما وجود آن بسیار ضروری بود. البته نحوه مدیریت آن مهم‌ است و مسئولان این سامانه باید کاری کنند که آموزشیار بتواند امکان پاسخگویی را به صورت کامل مهیا کند.

براتی افزود: انجام امور فارغ‌التحصیلان یکی از مراجعاتی است که در حال حاضر به دانشگاه صورت می‌گیرد. اگر گزینه فارغ‌التحصیلان در سامانه فعال شود تقریبا دیگر نیازی برای مراجعه به دانشگاه وجود نخواهد داشت. البته مسئولان مربوطه قول داده‌اند که در اولین فرصت این اشکال را برطرف کنند.

وی درباره نحوه انجام امور فارغ‌التحصیلی بیان کرد: برای این کار به کارکنان قسمت فارغ‌التحصیلان اضافه و فضای انجام کار هم گسترش داده شد تا تجمع ایجاد نشود. ضمن اینکه با استفاده از دستگاه‌های نوبت‌دهی این امکان فراهم شد تا دانشجویان شماره بگیرند و بتوانند به راحتی فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

براتی خاطرنشان کرد: برای رعایت حضور یک سوم کارکنان هم از کارمندان دیگر بخش‌ها کم شد. ضمن اینکه ضدعفونی محیط هم به صورت مرتب انجام می‌گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090441

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =