یک چراغ روشن برای فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در حالی هنوز کادر فنی مدنظرش را به صورت کامل مشخص نکرده که این موضوع از وسواس بالای سرمربی جدید استقلال در این خصوص حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی( کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ هنوز کمتر از ۴۸ ساعت از انتصاب سرمربی جدید استقلال نگذشته، اما کادر فنی استقلال و همراهان مجیدی تا لحظه نگارش این مطلب مشخص نیستند که نشان از وسواس مجیدی در انتخاب کادر خود در سومین فصل حضورش به عنوان سرمربی در استقلال دارد. خارج از این هیاهوی هواداری و بعضی نیش و کنایه ها در همین زمان کم اما حداقل مجیدی نشان داده با تجربه تر از قبل در حال عمل کردن هست، حداقل در انتخاب دستیار و کادر فنی. نیمکتی که علاوه بر دیسیپلین و کاریزمای سرمربی نیاز مبرمی به افراد متخصص و مجرب حداقل در حوزه وظایف فنی دارد. هرچند بحث اعتماد به  کمک مربی از سوی سرمربی در فوتبال ما امری علی حده می باشد به این منظور که سرمربی در ایران بیشتر به افرادی اطمینان می کند که اهل  طغیان احتمالی یا دور زدن او نباشند. پس تا اینجای کار مشخص شد که هم بحث فنی کمک ها و هم بحث اعتماد دوطرفه و بخصوص از طرف سرمربی به کناری‌های خود در اولویت انتخاب ها می باشد. در همین راستا مجیدی نشان داده که اصولا به این راحتی به کسی اطمینان نمی کند و به همین دلیل گزینه‌های زیادی برای در کنار او بودن مطرح نیستند.

کادر مجیدی

کادر فنی مجیدی در تجربه دوم سرمربیگری‌اش در استقلال بسیار کادر خلوتی بود، کادری متشکل از یک بدنساز ، یک آنالیزور و یک مربی خارجی که یکی از گپ های دوران پسا استراماچونی مجیدی  در استقلال را همین نداشتن کادر  همراه قوی در کنار او می دانستند که اتفاقا مجیدی هم به هیچ عنوان در آن مقطع زیربار این موضوع نرفت ، اما این بار ظاهرا مجیدی با توپ پر تری از بعد تجربه در استقلال حاضر شده. دست گذاشتن روی اسامی که تقریبا می توانند مکمل هم باشند و دارای تجارب متفاوت و مختلف در فوتبال می باشند و به نوعی امتحان پس داده، صد البته که صرف شلوغی نیمکت نمی تواند فریادرس یک تیم باشد اما داشتن نفرات با شرح وظایف از قبل تعریف شده  و تکمیل کننده کار را برای هر تیمی آسان می کند.

مدیریت و بار فنی

برای تیم‌های پر هوادار اولین معیار برای موفقیت کادر فنی توان مدیریتی سرمربی تیم است،بخصوص در این بستر ایجاد شده مجازی وهوای بس ناجوانمرد آن، نکته ای که احتمالا مجیدی  آن را دنبال می‌کند، استفاده و خرج کردن از اسم و رسم و کاریزمای شخصیتی خود حداقل در حوزه استقلال و مدیریت تیم و در حقیقت حضور در جلوی پیشانی تیم و سپردن کار فنی به افرادی مورد وثوق و اطمینان در جبهه پشت سر هست. فراز کمالوند و پیروزقربانی که ظاهرا دومی راغب نبوده جزو انتخابهای درست این روزهالی مجیدی هستند. کمالوند یکی از تاکتیسین‌های سال‌های اخیر فوتبال ماست با سابقه مربیگری  در لیک یک، دو و همچنین لیگ برتر، تلفیق بار فنی او و مدیریت مجیدی می تواند استقلال را از روزهای بد فنی جدا کند و خیلی خوشبینانه‌تر شاید یک دگردیسی فنی برای این تیم، ضمن اینکه او خود یکی از خوب‌های فوتبال از بعد شناختن بازیکن، مباحث روحی وروانی تیمی و فردی و حتی ارتباط با رسانه‌ها است. تجربه کمالوند مطمئنا عصای دست مجیدی خواهد بود دقیقا شبیه مطهری در پرسپولیس که نقش تیورسین و استراتژی نویس گل محمدی را دارد. نکته جامانده از کمالوند اشراف او بر لیگ‌های پایین‌تر و در نتیجه شناخت از بازیکنان مستعد و ارزان قیمت‌تر ولی توانا در فوتبال ماست که در طولانی مدت قطعا به کار استقلال و حتی خود مجیدی خواهد آمد.

کادرفنی

فرهاد مجیدی هرچه زودتر باید کادر مطبوع خود را انتخاب کند در فاصله کمتر از یک روز با فولاد فعلا خبری از دیگر افراد کادر او نیست، صد البته که این دقت و فرایند نکته مثبتی هست اما باید دقت داشته باشیم که استقلال حدود بیست روز دیگر در آسیا حضور خواهد داشت و احتیاج به  تسریع در امور مختلف دارد

انتهای پیام/

کد خبر: 1090448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =