کارخانه نوآوری در دانشگاه آزاد قم راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با پیشنهاد راه‌اندازی واحد بین‌الملل و اتباع در استان قم گفت: در بازدید معاون فناوری رئیس‌جمهور از سرای نوآوری این دانشگاه، راه‌اندازی خانه خلاق و کارخانه نوآوری توسط واحد قم در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ حجت‌الاسلام حسن خیری در جلسه پنجشنبه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم که با حضور احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حضور معاون فناوری رئیس‌جمهور در استان قم و بازدید از نمایشگاه سرای نوآوری واحد قم  سبب شد زمینه ایجاد و راه‌اندازی خانه خلاق و کارخانه نوآوری توسط دانشگاه آزاد اسلامی قم فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های سرای نوآوری و فضایی که ایجاد شده است، استفاده شود، افزود: مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قم در حوزه گیاهان دارویی به تصویب رسیده که باید در این زمینه از ظرفیت‌های کم‌نظیر قم استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از انعقاد تفاهم‌نامه و دریافت مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی نظام مهندسی از وزارت راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد:  تفاهم‌نامه‌ای در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی نظام مهندسی در واحد قم با سازمان نظام مهندسی منعقد و به امضا رسیده است که امیدواریم این واحد دانشگاهی پایگاه خوبی برای آموزش نظام مهندسی باشد.

خیری اضافه کرد: با استقلال دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم تقسیم نیروی انسانی و کدهای مالی مستقل به‌صورت جدی در حال پیگیری است که امیدواریم شاهد یک واحد پزشکی آبرومند در استان قم باشیم.

مشکل بالینی و بیمارستانی واحد قم برطرف شد

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه و ایجاد بسترهای مناسب بیمارستانی برای دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم، مشکل بالینی و بیمارستانی واحد قم که اساسی‌ترین مشکل این واحد دانشگاهی بود، برطرف شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم توضیح داد: به‌طور جدی برای توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و رشته‌های کم‌هزینه و پربازده در علوم پزشکی در دستورکار قرار دارد.

خیری با بیان اینکه سیاست دانشگاه بر استقرار بوستان‌های تربیت در استان قم است، خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌اندازی مجتمع مهارتی و مدرسه سما در استان قم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانیم برای نخستین گام مجوز برگزاری دوره‌های اول و دوم ابتدایی را در استان قم دریافت کنیم.

وی یادآور شد: با ایجاد مدرسه سما در مجموعه دانشگاهی پردیسان، امکان استفاده از ظرفیت‌های کارگاهی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش‌آموزان مدارس سما فراهم شده است.

واحد بین‌الملل و اتباع در قم راه‌اندازی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: با توجه به اینکه استان قم هرساله پذیرای ۶ میلیون زائر غیرایرانی از تمام کشورهای اسلامی است؛ بنابراین امیدواریم بتوانیم علاوه‌بر سه واحد پیشنهادی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم، واحد دیگری با عنوان واحد بین‌الملل و اتباع در قم راه‌اندازی شود.

خیری متذکر شد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد دبیرخانه خیران در دانشگاه آزاد اسلامی قم از ظرفیت‌های خیران استان در زمینه‌های شهریه، خوابگاه و تجهیزات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام 

کد خبر: 1090451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =