گرانی اقلام ضروری مردم سرسام آور شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از گرانی سرسام آور اقلام ضروری از دولت خواست تا گرانی افسارگسیخته را مهار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛علی کریمی فیروزجایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران خواستار ورود فوری دولت برای اعمال سیاست‌های نظارتی قوی در راستای کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید شد وگفت: دولت باید در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله باگرانی های فزاینده اقلام در بازار اقدام عاجل صورت دهد.

نماینده مردم بابل با اظهار نگرانی از گرانی سرسام آور برخی اقلام ضروری مانند مایحتاج روزانه و بویژه مرکبات و میوه‌ها افزود: گرانی این اقلام بویژه میوه‌ها در شرایط فراوانی آن نتیجه کمرنگ بودن ابزارهای کنترلی است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: دولت از ابزارهای نظارتی وکنترلی در اختیار برای تنظیم بازار استفاده مناسب نمی‌کند.

این مسئول پارلمانی با اشاره گرانی شدید میوه‌ها و عدم انتفاع تولیدکنندگان از این شرایط یادآورشد: سودجویی دلالان وواسطه ها از این بازار آشفته نارضایتی تولیدکنندگان محصولات داخلی را برانگیخته است.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر ضرورت بسیج امکانات کشور برای مقابله با گرانی‌ها افزود: گرانی‌های منجر به تشدید نارضایتی عمومی در جامعه مشکوک و نگران کننده است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور لزوم برخورد با عوامل ناراضی تراشی در جامعه را یادآورشد وافزود: دستگاه‌های مسئول در دولت باید با اصلاح فرآیندهای اجرایی عزم قاطع خود را برای مهار گرانی‌ها به نمایش بگذارند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: دولت برای برخورد با عوامل گرانی‌ها در بازار نیاز به قانون و اختیار جدید ندارد.

نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: باید با اصلاح برخی رویه‌های غلط در مسیر تولید و مصرف کالاها و خدمات، جلوی زیاده خواهی واسطه‌ها در بازار گرفته شود.

کریمی فیروزجایی با انتقاد ازبی عملی مسئولان دولتی در مواجهه با گرانی‌ها گفت: مجلس با بررسی دلایل ناکارآمدی ابزارهای کنونی دولت در بازار اصلاح آن را در دستور کار دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اکنون با اظهار نگرانی رهبر فرزانه انقلاب از گرانی‌ها قوای سه گانه باید برای بهبود شرایط پای کار بیایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =