عزم زردپوشان برای برد با طمع صدرنشینی

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی لشگری؛هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال،امروز شنبه ۱۱ اسفندماه با انجام ۸ دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات، سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف آلومینیوم می‌رود.

دور برگشت فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، پس از ۱۰ روز وقفه بین دو نیم‌فصل از هفته گذشته آغاز شده و سپاهان در دومین گام خود در دور برگشت بازی‌ها باید به مصاف آلومینیوم اراک برود. دیداری سخت و حساس که با توجه به فاصله کم امتیازی تیم‌های مدعی و جایگاه دو تیم در جدول، کسب ۳ امتیاز آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نتیجه بازی علاوه بر دو تیم برای تیم‌های پرسپولیس، استقلال، فولاد، تراکتور، صنعت نفت، مس رفسنجان و گل‌گهر نیز حائز اهمیت است.

شرایط دو تیم قبل از بازی

سپاهانی‌ها در شرایطی به مصاف آلومینیوم اراک می‌روند که هفته گذشته تیم گل‌گهر سیرجان را با تک گل سجاد شهباززاده شکست دادند تا علاوه بر اندوختن ۳ امتیاز حساس، فاصله‌ ۲ امتیازی‌شان را با صدر جدول حفظ کرده و همراه با پرسپولیس به عنوان جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ بیستم معرفی شوند.

آلومینیوم اراک نیز که هفته گذشته مقابل نساجی مازندران با تساوی یک-یک متوقف شده و با ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته است، فرصت خوبی دارد که با کسب ۳ امتیاز این دیدار جایگاهش را در جدول بهبود ببخشد و وارد کورس مدعیان شود.

سپاهان در تعقیب پرسپولیس

سپاهان چاره‌ای جز پیروزی مقابل آلومینیوم اراک ندارد. زردپوشان اصفهانی تنها ۲ امتیاز با صدر جدول اختلاف دارند و از طرف دیگر تیم‌های استقلال و فولاد به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌های سپاهان تنها ۴ و ۵ امتیاز با شاگردان نویدکیا فاصله دارند و همین کورس سنگین مدعیان قهرمانی، چاره‌ای جز پیروزی برای نویدکیا و تیمش باقی نگذاشته است. شاگردان نویدکیا به خوبی می‌دانند برای جلوگیری از اتفاقات تلخ فصل گذشته و عقب نیفتادن از کورس قهرمانی، باید قدر تک تک امتیازات باقی‌مانده را بدانند.

نقاط ضعف و قوت سپاهان

با این حال زردپوشان اصفهانی کار سختی را پیش‌رو دارند. سپاهان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حال حاضر در لیگ است اما شاگردان نویدکیا در چند هفته اخیر از نظر گلزنی تا حدودی با مشکل روبه‌رو بوده و نرخ‌ بهره‌وری مهاجمان این تیم از موقعیت‌های گلزنی کاهش چشم‌گیری داشته است. سپاهان تیمی است که در هنگام حمله، از نظم تاکتیکی و تکنیکی خوبی برخوردار بوده و در فاز هجومی بازیکنان زهردار و خلاقی در اختیار دارد. تیم نویدکیا در بسیاری از پارامترهای هجومی از جمله شوت از راه دور، خلاقیت‌های فردی و نرخ بهره‌وری از ضربات ایستگاهی از سرآمدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. هماهنگی بالا و حضور پرتعداد شاگردان نویدکیا در هنگام حمله و بهره بردن از بازیکنانی مانند شهباززاده، حسینی، محبی، رفیعی، نورافکن و اسماعیلی‌فر، سپاهان را تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ در فاز هجومی نموده اما فرصت‌سوزی‌های پرشمار مهاجمان اصفهانی موجب شده زردپوشان اصفهانی در گلزنی با مشکل مواجه باشند. سپاهان در فاز دفاعی شرایط خوبی داشته و مدافعان این تیم از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

نقاط ضعف و قوت آلومینیوم

در آن سو آلومینیوم اراک تیم قدرتمندی است که فوتبال سرعتی و هجومی را ارائه می‌کند و در ۶ هفته اخیر باختی نداشته و ۳ برد و ۳ تساوی به دست آورده است. آلومینیومی‌ها در خط میانی و حمله خود از بازیکنان باکیفیتی مانند امید سینگ، حامد پاکدل، مهدی حسینی و سعید باقرپسند بهره برده و خط حمله زهردار و خطرناکی دارند که می‌توانند دفاع سپاهان را آزار دهند.
نقطه قوت آلومینیوم بهره‌گیری از بازیکنان سرعتی و شوت‌زن است. در فاز دفاعی اما آلومینیوم آسیب‌پذیر بوده و خط دفاعی پراشتباهی دارد که می‌تواند برای سپاهانی‌ها دلخواه به نظر برسد.

شرایط خاص بازی

از طرف دیگر جدایی خطیبی از آلومینیوم و بلاتکلیفی نیمکت این تیم، اراکی‌ها را نظر روحی و روانی تا حدودی تضعیف کرده و این شرایط می‌تواند به نفع نویدکیا و تیمش تمام شود.
آنچه که مشخص است دیدار سپاهان و آلومینیوم را می‌توان از جذاب‌ترین بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر قلمداد کرد. نقاط ضعف و قدرت مشترک در هر دو تیم در کنار بازیکنان باکیفیت، نویددهنده یک دیدار تماشایی و پربرخورد است و باید دید اتفاقات فوتبالی به سود کدام تیم رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =