خلاف نظر نمایندگان، ظرفیت شفافیت بین مردم وجود دارد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس گفت: برخلاف تصور نمایندگان ظرفیت شفافیت درسطوح مختلف حکومتی و مردم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود یکسال از انتخابات مجلس یازدهم و وعده‌های انتخاباتی نمایندگانی که هم اکنون بر صندلی‌های بهارستان تکیه زده‌اند، می‌گذرد. مجلسی که صفت انقلابی‌ را با خود یدک می‌کشد و با شعار شفافیت که به عنوان یک مطالبه جدی بین مردم و نخبگان مطرح بود وارد مجلس شدند.

حامد علی‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به رفتار غیر واقع برخی نمایندگان در رابطه با تصویب طرح شفافیت بیان کرد: متاسفانه با گذشت زمان طولانی شاهد رفتاری فریب‌کارانه از سوی برخی نمایندگان هستیم. نمایندگانی که در ظاهر خود را موافق شفافیت آرا معرفی کردند، ولی تاکنون در عمل مانع اجرای این طرح شده‌اند.

 وی افزود: متاسفانه کاندیداها زمانی که نیاز به رای مردم دارند سخن از خادمی و خدمتگذاری می‌زنند، ولی به مقصود خود که می‌رسند دیگر مردم را نا محرم و غریبه می‌دانند.

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه مسئله شفافیت همواره مورد تاکید دین مبین اسلام، اندیشمندان و سیاستمداران جهان بوده است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود به نمایندگان مجلس فرمودند: «مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به ‌طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد.»

 وی افزود: متاسفانه عده‌ای با محافظه کاری یا از روی غرض مردم را از نظارت حقیقی بر نمایندگان خود محروم کرده‌اند و اجازه می‌دهند، عده‌ای که قصد سوء استفاده از جایگاه نمایندگی خو را دارند، بتوانند به خواسته‌های خود برسند و به ملت و کشور خود خیانت کنند.

 علی‌زاده با اشاره به وظیفه بسیج دانشجویی تصریح کرد: بسیج  حفظ انقلاب و کشور را از وظایف الهی خود می‌داند. بسیج دانشجویی در مواجهه جبهه‌های نبرد حق و باطل، طرف حق را می‌گیرد. متاسفانه جبهه باطل می‌تواند در خارج از مرزها یا در داخل مرزهای کشور و بین مسئولان به ظاهر انقلابی باشد. 

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: ملاک و شاخص یک نماینده انقلابی برای مردم گفتار و عمل انقلابی توامان با هم است. شعار دادن و حفظ ظاهر مذهبی، با پیشانی پینه بسته، گرفتن تسبیح به دست و حضور بین مردم جهت عوام فریبی و رفتار منافقانه که متاسفانه بین برخی رواج پیدا کرده است؛ حتما نشانه انقلابی بودن نیست.

وی مطرح کرد: نمایندگان مجلس بدانند که مردم و چشم ناظر آنها یعنی جنبش دانشجویی، به هیچ‌وجه فریب‌کاری را تحمل نکرده و اقدامات خیانت کارانه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

علی‌زاده عنوان کرد: اگر نمایندگان غیر انقلابی به رفتار خود ادامه دهند و رفتار خود را اصلاح نکنند، بسیج‌دانشجویی به صورت شفاف مردم را در جریان عملکرد نمایندگان منتخب‌شان قرار می‌دهد. همچنین ضمن انتشار اسامی این افراد، به صورت گسترده این اقدام غیراخلاقی و فریب‌کارانه آنها را به ویژه در حوزه انتخابیه‌ برای مردم تشریح خواهد کرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه  نمایندگان مجلس در قبال  عملکرد خود باید پاسخگو باشند، افزود: بسیج، پاسخگویی به مطالبات مردم و دانشجویان را وظیفه نمایندگان مجلس می داند. 

 علی زاده تصویب طرح شفافیت را مطالبه جریان دانشجویی دانست و گفت: بی‌شک حساسیت نسبت به شفافیت بین مردم و نخبگان به حد اعلای خود رسیده است. بر خلاف تصور برخی نمایندگان هم اکنون ظرفیت شفافیت در سطوح مختلف حکومتی و به خصوص بین مردم وجود دارد. 
انتهای پیام/

کد خبر: 1090543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =